به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۲۷۱۰۳۸

ذالنوری: ظریف ابراز ندامت کرد اما نگفت غلط کردم!

گروه سیاسی: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: در جلسه امروز کمیسیون کرارا بر اشتباه بودن کارش تاکید کرد و ابراز ندامت هم کرد اما صریحا بر غلط بودن اظهاراتش حرفی نزد.
ذالنوری: ظریف ابراز ندامت کرد اما نگفت غلط کردم!
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در مصاحبه با شبکه 3 سیما افزود: ظریف مدام تاکید داشت که سوء نیتی نداشته و سرباز نظام است. در همین حال، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر خارجه بیان کرد که قرار بود حداکثر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از مصاحبه عمومی شود و مسئول انجام این کار هم مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری بود و برای انجام آن هم از طرف مصاحبه شونده امضا گرفته شده بود که بدون رضایت منتشر نشود، اما این روند رعایت نشد و فایل در اختیار رسانه‌های خارجی قرار گرفته شد.
 
ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزیر خارجه، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز یک جلسه فوق‌العاده‌ای را در محل کمیسیون تلفیق برگزار کرد که مهمان این جلسه آقای ظریف بودند که بخش عمده این جلسه در رابطه با فایل منتشر شده وزیر خارجه بود. وی ادامه داد: در این جلسه۱۲ نفر از نمایندگان به طرح دیدگاه و نظرات خود پرداختند که از جمله محور‌های مورد توجه نمایندگان این بود که این فایل موجب ایجاد دو قطبی در اذهان جامعه نسبت به موضوع میدان و دیپلماسی شده است و در جهت منافع ملی نبوده و از عدم دقت در انجام این مصاحبه‌ها در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری انتقاد کردند. وی با بیان اینکه انتشار این فایل بر امنیت ملی و روابط با برخی کشور‌های دوست و همسایه آثار منفی داشت، گفت: نمایندگان بر جایگاه والای شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در افکار عمومی و تامین منافع ملی، اشاره داشتند؛ و این مورد را به وزیر امور خارجه گوشزد کردند.
عمویی با اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه در این جلسه، تصریج کرد: آقای ظریف با اشاره به روند طراحی این مصاحبه اشاره کردند که در دولت تصمیم گرفته شده بود که برای انتقال تجربیات به افرادی که در آینده مسوولیت می‌پذیرند، مصاحبه‌ای صورت بگیرد و مباحث به نفرات بعدی منتقل شود. همچنین قرار بود حداکثر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از مصاحبه عمومی شود و مسئول انجام این کار هم مرکز بررسی‌های راهبردی ریاست جمهوری بود و برای انجام آن هم از طرف مصاحبه شونده امضا گرفته شده بود که بدون رضایت منتشر نشود، اما این روند رعایت نشد و فایل در اختیار رسانه‌های خارجی قرار گرفته شد. وی بیان کرد:: آقای ظریف تاکید کردند که فرمایشات مقام معظم رهبری را پایانی بر این بحث‌ها می‌دانند و به سابقه رفاقت و همکاری خودشان با شهید سلیمانی اشاره کردند و گفتند که شهید سلیمانی برای او، بیشتر از فرمانده بوده و هیچ گاه به دنبال تخطئه جایگاه ایشان نبودند. وزیر امور خارجه همچنین گفتند به هیچ وجه ایده دو قطبی میدان و دیپلماسی را دنبال نکردند و معتقدند میدان و دیپلماسی در کنار هم می‌توانند منجر به تامین دقیق منافع ملی شوند.
عمویی در بخش دیگر با اشاره به ۳ مورد تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: آقایان امیرآبادی، حاجی دلیگانی و بنده این تحقیق و تفحص‌ها را مطرح کردیم که کمیسیون به صورت کلی تجمیع این تحقیق و تفحص‌های را تصویب و آن را به صحن علنی ارائه داد که بازده زمانی این فعالیتی که در مرکز بررسی ریاست جمهوری مورد برسی قرار خواهد گرفت، از دوره ۸ ساله منتهی به سال‌های اخیر است. همچنین سوالاتی از وزیر خارجه مطرح شد و خانم محمد بیگی در مورد تاخیر در روند افتتاح کنسولگری در حلب سوالاتی داشتند که وزیر خارجه تاکید کردند موضوع در دست پیگیری است و سرکنسول‌ها در حلب و لاذقیه تعیین شدند. همینطور سوال اقای سلیمی نماینده محلات هم طرح شد که موضوع پیگیری خسارت وارد شده به ایران در اثر عدم پایبندی طرف مقابل به برجام بود که وزیر امور خارجه، روندی از پیگیری این موضوع را ارائه کردند و نماینده سوال کننده برای ارائه توضیحات بیشتر، این سوال را به صحن علنی ارجاع داد.
برچسب ها: مجتبی ذوالنوری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۱۹:۳۲
همه تون از دم سر و ته یه کرباسید. ملت هم بازیچه.کاش روزی مردم به آن درجه از کمال برسند که تشخیص درست بدهند.قدرت یعنی فساد قدرت مطلق یعنی فساد مطلق تمام. (372304)
ملت زجر کشیده
Denmark
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۲۲:۵۹
امثال ذو.....وری خیلی مشکوک هستند. مشکوک به همکاری با ......اد
نمونه های بارز نفوذ در ارکان رده بالای نظام مثل مجلس، کمیسیون امنیت ملی و .......
وقتی دو نفر مثل ظریف دنبال مذاکره و رفع فشار از روی مردم هستند اینها بدجوری دردشون می گیگیره..... از در ضد صهیونیستی وارد میشن.... (372317)
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۲۰:۰۲
چیزی هایی که ظریف گفته مطالب جدیدی نبودند. همه میدونستیم که ساست خارجه در داخل وزارت خارجه تعیین نمیشود. (372306)
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۲۰:۵۹
نمایندگان با حداقل رای مردم در مجلس چرا سینه چاک فلاکت وفقر واختلاس نیستن چون سر دراخور درآمدها دارند (372309)
۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ۲۱:۴۳
قیمتها را می دانید چقدر گرون شده؟ این وضعیه که برای همه ما درست کرده اید اون هم در یک کشوری که این همه منابع داره (372316)
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۱:۳۱
تا افراد ی مثل ذولنوری با این مغز تصمیم گیری میکنن وحرف میزنن ایم مملکت به سود فلاکت میرود وبس (372323)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۷:۵۲
منصف باشید . تیتر بسیار بدی انتخاب کردید. منظور این آقا که البته شخصا بهشون هیچ ارادتی هم ندارم این نبوده که ظریف بگوید غلط کردم ! حتی در مورد دشمنتان هم انسان باشید و منصف و بسادگی اعتبار خودتان را از بین نبرید. آقای ذوالنور گفته آقای ظریف بر اشتباه بودن کارش تاکید کرده اما به غلط بودن حرفش اشاره نکرده. این یعنی فرق است بین اینکه شما بگویی من نباید این حرف را در فلان مصاحبه می زدم با اینکه بگویی آن حرف از اساس اشتباه بوده. کاری ندارم که حرف ظریف اساسا درست بوده یا غلط منظورم تیتر نامناسب شماست (372328)
صادق
Denmark
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۰۹:۲۳
حیف نیست سایت پر طرفدار و خوبتان را با بی عفت کلامی اشخاصی مثل بی نورچندش آور می کنید. چرا حرف هتی بی نزاکت این افراد را منعکس می کنید. طرف هیچ منطقی برای حرف خود ندارد و فقط بلد است عقده ی کثیف خود را با توهین خالی کند. (372338)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها