به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۲۷۱۰۷۳

احسان حدادی؛ از خارپاشنه تا دیسک کمر

احسان حدادی؛ از خارپاشنه تا دیسک کمر
گروه ورزشی: ستاره پرتاب دیسک ایران خود را برای درخشش در رقابت های المپیک توکیو آماده می‌کند. چندروز بعد از انتشار خبر مصدومیت حدادی و شایعه اینکه او المپیک را از دست داده است فیلمی از حدادی منتشر شد تا شاید خط بطلانی باشد روی همه حاشیه ها.منتقدان می گویند این همه در آمریکا تمرین کرد و آخرش شد هیچ.می گویند دیگر نباید به مدالش امیدوار بود و می گویند:«احسان دیگر تمام شد.» قصه از جراحی خارپاشنه پایش شروع شد و کفشی که او 6 هفته به پایش کرد ،کفشی که با آن راحت راه نمی رفت و همین مساله بالانس کمرش را بهم زد و دیسک کمرش تشدید شد. مصدومیت کهنه ای که به 5،6 سال قبل برمی گردد.

هرچند او بعداز فرستادن مدارک پزشکی اش با فیزیوتراپی و تمرینات مخصوص دو هفته ای است وضعیتش بهتر شده و پرتاب را هم شروع کرده است. احسان حدادی با این شرایط امیدوار است بدون مشکل تا المپیک تمرین کند:« امیدوارم شرایط همین طور پیش برود و نتیجه خوبی در المپیک بگیرم. » پرتابگر دیسک المپیکی که همیشه با اعتماد به نفس بالا کار کرده ، اما از انتقاد نمی ترسد و می گوید:«انتقاد همیشه هست و کاری نمی شود کرد. من نمی توانم بگویم چون کمرم درد می کند، تمرین نمی کنم و می روم خانه ام می خوابم. همیشه گفته اند : نابرده رنج گنج میسر نمی شود.»

او با اینکه پرتاب را شروع کرده اما پرتابهایش رکوردی نیست :«من به خاطر مصدومیت کمرم چند هفته ای پرتاب نمی کردم و تنها تمرین بدنسازی انجام می دادم.و حالا هم تمرینات تکنیکی در پرتاب انجام می دهم و پرتابهایم بلند و رکوردی نیست.» ظاهرا مک ویلکینز مربی آمریکایی که خیلی به احسان اعتقاد دارد و حتی خوش بین است شاگردش 70 متر هم پرتاب می کند از وضعیت او راضی است :« مک از وضعیتم راضی است،آن هم حالا بعداز آسیب دیدگی ام.»

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی که به قول خودش هر چند وقت یک بار با پرتابگر المپیکی در تماس است ، درباره اطلاع از مصدومیت احسان می گوید:« بچه های المپیکی فرم پایشی دارند که هر چند وقت یک بار باید آن را پر کنند تا کمیته پزشکی از وضعیت انها در باره ابتلا به کرونا مطلع شود.البته کنار کرونا وضعیت مصدومیت انها هم چک می شود. احسان هم در همین پروسه گفت دیسک کمرش عود کرده و بعداز آن مدارک پزشکی اش را فرستاد تا هم اردیبهشت رئیس کمیته پزشکی فدراسیون چک کند و هم فدراسیون پزشکی و بعد برنامه تمرین مخصوص و فیزیوتراپی را برای درمان او دادند البته دکتر اردیبهشت گفت برای درمان او ، دو، سه روش را داده تا مصدومیتش رفع شود. خدا را شکر حالا حال او بهتر است و تمریناتش را شروع کرده .»

ظاهرا فدراسیون برای رکورددار پرتاب دیسک آسیا و ایران یک شرط هم گذاشته است:«اگر ما به این نتیجه برسیم که مصدومیت کمر احسان طوری است که حضورش در اردوی آمریکا فایده ندارد و برای درمان باید به ایران بیاید، یک روز هم آنجا نمی ماند. اما اگر طبق برنامه درمانی و تمرینی پیش برود و مشکلی نداشته باشد،به کارش ادامه می دهد.»

با اینکه احسان حدادی پرتابگر دیسک شانس اول دوومیدانی برای مدال المپیک است، اما رئیس فدراسیون کار او را سخت می داند:« ما می دانیم که احسان نفر 6 رنکینگ جهانی پرتاب دیسک است. اما باید قبول کنیم سه، چهار پرتابگر دیگر جلوتر از او هستند و بنابراین احسان در المپیک کار سختی برای مدال دارد. هر چند او تجربه مدال المپیک 2012 لندن را دارد و شک نداریم برای بهترین نتیجه تلاش می کند.»

صیامی با مصدومیت حدادی نمی خواهد حرف از ناامیدی بزند:« نمی شود گفت احسان چند درصد شانس مدال در توکیو را دارد، همه امیدوار هستند . هیچ فرقی نمی کند احسان حدادی یا حتی تیم ها به امید نتیجه خوب در المپیک اماده می شوند . به هر حال برای ما رقابت جدی و ثبت رکوردهای خوب مهم است.»

حدادی با اینکه این روزها خبر اعتراض مردم ژاپن برای لغو المپیک به مسئولان برگزاری را شنیده اما امیدوار است بهترین اتفاق بیفتد:«من با دوستم موکوشی که از مسئولان برگزار المپیک است به دلیل کسالتش صحبت نکرده ام. البته متوجه شده ام مردم ژاپن به برگزاری المپیک اعتراض کرده اند ،اما امیدوارم هر چه صلاح است همان شود. به هر حال وضعیت دنیا خیلی رو به راه نیست. ان شالله هرچه خیر است پیش بیاید.
برچسب ها: احسان حدادی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها