کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمبود بیش از ۲۰۰ پایگاه اورژانس در تهران

20 ارديبهشت 1400 ساعت 10:08


گروه جامعه:رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در حال حاضر تهران دارای ۲۲۵ پایگاه اورژانس است گفت: با توجه به تراکم و مسیر ها، تهران به ۴۲۰ پایگاه نیاز دارد.دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: طی مدت اخیر، حدودا دو پایگاه اورژانس به تعداد پایگاه های اورژانس اضافه شده است به طوری که در حال حاضر ۲۲۵ پایگاه اورژانس در تهران فعال هستند. 
 

وی با بیان اینکه پایگاه های اورژانس بر اساس تراکم و شکل معابر نیاز سنجی می شود افزود: بر اساس تعداد ماموریت های هر محدوده جغرافیایی و زمان رسیدن به محل، مشخص می شود که محدوده نیازمند چه تعداد پایگاه است. اگر بر اساس آمار به این نتیجه برسیم که یک محدوده نیازمند تاسیس پایگاه است اقدام لازم انجام خواهد شد. به گفته رییس مرکز اورژانس تهران، با توجه به تراکم و مسیر ها، تهران حدود ۴۲۰ پایگاه نیاز دارد.

وی اضافه کرد که هر پایگاه اورژانس نیازمند موتورلانس، آمبولانس و مهم تر از همه نیروی انسانی است که باید در طولانی مدت برنامه ریزی کرد.  اگر تعداد پایگاه ها استاندارد شود تقریبا زمان رسیدن به بالین مصدوم و بیمار ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. صابریان با بیان اینکه میانگین زمان حال حاضر رسیدن نیروهای اورژانس بر اساس استاندارد های جهانی است گفت: میانگین زمان فعلی ۱۴ تا ۱۶ دقیقه است. البته نگاه نباید فقط به انتقال مصدوم یا مریض به بیمارستان باشد، زمان انتقال و رسیدگی به بیمار در مراکز درمانی نیز باید در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد. 


کد مطلب: 271095

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271095/کمبود-بیش-۲۰۰-پایگاه-اورژانس-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir