به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۷۱۱۱۹

واقعا ویتامین D خطرابتلا به کرونا راکاهش ‌می‌دهد

واقعا ویتامین D خطرابتلا به کرونا راکاهش ‌می‌دهد
گروه علمی: ویتامین D برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن شما به‌عنوان اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت و بیماری عمل می‌کند. این ویتامین نقش مهمی در افزایش پاسخ ایمنی دارد و هر دو خاصیت ضد التهابی و تنظیم‌کنندگی سیستم ایمنی را داراست و برای فعال‌سازی سیستم دفاعی سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است به طوری که مقادیر کم ویتامین D با افزایش حساسیت، عفونت، بیماری و اختلالات مربوط به سیستم ایمنی مرتبط است.علاوه بر این، کمبود ویتامین D با کاهش عملکرد ریه مرتبط است، که ممکن است بر توانایی بدن شما در مبارزه با عفونت‌های تنفسی تأثیر بگذارد.

آیا مصرف ویتامین D می‌تواند از ما در برابر ابتلا به ویروس کووید-19 محافظت کند؟
اخیراً یک مطالعه نشان داده است که: به نظر می‌رسد وجود ویتامین D در خون (حداقل 30 نانوگرم در میلی‌لیتر) به کاهش احتمال بروز پیامدهای بالینی نامطلوب و مرگ در بیماران بستری کووید-19 کمک می‌کند. در این تحقیق، اطلاعات 235 بیمار مبتلا به کرونا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بیماران بالای 40 سال، در مقایسه با بیماران مبتلا به کمبود ویتامین D، در افرادی که سطح کافی ویتامین D داشتند، 5/51 درصد کمتر ممکن است عواقب نامطلوبی از جمله بیهوش شدن، کمبود اکسیژن و مرگ داشته باشند.
کمبود ویتامین D ممکن است به عملکرد ایمنی بدن آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش دهد. طبق برخی تحقیقات، مکمل‌های ویتامین D می‌توانند پاسخ‌های ایمنی بدن را افزایش دهند و به طور کلی در برابر عفونت های تنفسی نقش محافظتی ایفا کنند.

همچنین نشان داده شده است که مکمل‌های ویتامین D باعث کاهش مرگ و میر در افراد مسنی می‌شود که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند کرونا هستند.اگرچه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد اما مهم است که بدانیم مصرف ویتامین D به تنهایی نمی‌تواند از شما دربرابر ابتلا به ویروس کووید محافظت کند و کمبود ویتامین D ممکن است با آسیب رساندن به عملکرد ایمنی، حساسیت شما را به عفونت و بیماری افزایش دهد. این امر به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از افراد کمبود ویتامین D دارند، خصوصاً افراد مسن که بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی مرتبط با کووید-19 هستند، نگران‌کننده است.اگرچه توصیه های مربوط به میزان مطلوب ویتامین D متفاوت است، اما اکثر کارشناسان اتفاق‌نظر دارند که سطح مطلوب ویتامین D بین 30 تا 60 نانوگرم در میلی‌لیتر (75-150 نانومول در لیتر) است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها