کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باز هم انفجار در افغانستان با ده‌ها کشته

20 ارديبهشت 1400 ساعت 12:27


گروه بین الملل: انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت یک اتوبوس در ولایت زابل، واقع در جنوب افغانستان به کشته شدن ده‌ها تن انجامید. هم‌چنین وزارت بهداشت افغانستان از دومین انفجار طی ۲۴ ساعت گذشته در مسیر حرکت یک اتوبوس مسافربری اینبار در ولایت مرکزی پروان خبر داد.به گفته منابع مطلع انفجار در ولایت زابل در منطقه "شهر صفا" رخ داد و اکثر مسافران این اتوبوس کشته یا زخمی شده‌اند. این انفجار جان ۱۶ تن را گرفته و چندین تن دیگر را زخمی کرده است.
ماه مارس یک سری انفجارهای هدفمند در مسیر حرکت اتوبوس‌ها در کابل، پایتخت افغانستان رخ داد. چندین تن از جمله کارکنان یک وزارتخانه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
در همین حال در انفجار دیگری در ولایت پروان روی داد، دو غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.خشونت‌ها در افغانستان در هفته‌های اخیر پس از آنکه آمریکا اعلام کرد تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج می‌شود، افزایش یافته است. با این حال تروریست‌های طالبان اعلام کردند یک آتش‌بس سه روزه به مناسبت عید سعید فطر اعلام می‌کنند.روز شنبه نیز انفجار در مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل به کشته و زخمی شدن ده ها تن که اکثرا محصل بودند، منجر شد. محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این حمله سه‌شنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

 


کد مطلب: 271157

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271157/باز-هم-انفجار-افغانستان-ده-ها-کشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir