به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۷۱۱۹۱

پورشه خبر از تولید خودرو تمام برقی خود داد

پورشه خبر از تولید خودرو تمام برقی خود داد
گروه اقتصادی:پورشه ادعا کرده است که در نظر دارد کانسپت باکستر کاملا الکتریکی را به زودی ارائه دهد.کارخانه خودروسازی پورشه در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه باکستر الکتریکی  است و در تلاش است تا یک کانسپت جدید ارائه دهد. هنوز زمان ورود این خودرو به بازار اعلام نشده است، اما اینطور که مشخص است پورشه قرار است  از یک پلت فرم الکتریکی جدید که هنوز اعلام نشده، در این خودرو الکتریکی استفاده کند. ماکان الکتریکی جدید در کنار مدل بنزینی به فروش خواهد رسید، بنابراین فکر می‌کنیم نسل بعدی باکستر هم می‌تواند همین طور به فروش رود.

 مایکل اشتاینر عضو هیئت مدیره توسعه پورشه، می‌گوید که این خودروساز آلمانی برای توسعه خودروهایش تلاش می‌کند.  این خودرو الکتریکی جدید رویکردی مشابه با خودرو مفهومی Mission E دارد که در سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۱۱، پورشه دو جعبه برقی نسل دوم باکستر یکی با تنظیم موتور چهار چرخ متحرک و دیگری با فرمت تک موتوره عقب را به نمایش گذاشت.

واشتاینر می‌گوید که پورشه نمونه‌های الکتریکی خودرو فعلی را ساخته است. مسئله اصلی در ساخت این خودرو، وزن آن است که  نمونه‌های اولیه آن بسیار سنگین بودد. نشریه بریتانیایی Autocar در سال ۲۰۱۹ گزارش داد که یک نمونه اولیه ترکیبی نیز وجود دارد. سال گذشته، این خودروساز آلمانی گفت که اتومبیل‌های الکتریکی ورزشی از یک پلت فرم جدا از معماری الکتریکی جدید PPE استفاده خواهند کرد که پایه و اساس ماکان الکتریکی آینده است.

باکستر ۷۱۸  و ماکان در حال حاضر دارای سه گزینه موتور هستند که شامل دو توربوشارژ چهار تایی، ۳۰۰ و ۳۵۰ اسب بخار قدرت و یک موتور جدید ۳۹۴ یا ۴۱۴ اسب بخار ۴.۰ لیتری که قدرت مدل‌های GTS ۴.۰، GT۴ و Spyder را دارد، است. ما فکر می‌کنیم نسخه‌های مجهز به بنزین سوز نیز می‌توانند در کنار باکستر و کایمان برقی، دقیقاً مانند ماکان جدید به فروش برسند اما پورشه این موضوع را تأیید نمی‌کند یا در مورد پیشرانه‌های بعدی باکستر و کایمان اظهارنظر نمی‌کند.

با این حال، این خودروساز امیدوار است که سوخت‌های مصنوعی جدیدی که به نام eFuels تولید می‌شود، همراه با کمک هیبریدی، عمر موتور احتراق داخلی را افزایش دهد. پورشه می‌خواهد مدل‌های الکتریکی، تجربه رانندگی همانند اتومبیل‌های سنتی را داشته باشد، بنابراین باکستر و کایمان الکتریکی باید از ویژگی‌های یکسانی برخوردار باشند که باعث شده است آن‌ها بهترین برنده اتومبیل باشند، اما می‌توانند سریعتر هم باشند.

در آزمایشی، شتاب باکستر ۷۱۸ و کایمان از ۴.۳ ثانیه تا ۳.۳ ثانیه بوده و دور از انتظار است که سرعت EV کمتر باشد. ماکان صدای پیشرانه‌ای مشابه تایکان  خواهد داشت، بنابراین باید آن را در خودرو‌های اسپرت برقی نیز بشنویم.پورشه تایکان به عنوان یک مدل کاملا جدید وارد بازار شد، اما اکنون پورشه در حال انتقال به نسخه‌های الکتریکی مدل‌های موجود خود از جمله تایکان است و به زودی می‌توانیم یک کاین برقی را نیز ببینیم. پورشه به صراحت اعلام کرده است که در مورد زمان ورود باکستر برقی و کایمان تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است، اما در زمان افشای یک کانسپت اطلاعات بیشتری خواهیم گرفت.
برچسب ها: پورشه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها