به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۷۱۱۹۴

واکسنی که از زخم‌های پوستی جلوگیری می‌کند

واکسنی که از زخم‌های پوستی جلوگیری می‌کند
گروه علمی:تیمی از محققان در جریان مطالعه خود موفق به ایجاد مدلی موثر برای تولید واکسنی شدند که از بروز زخم‌های پوستی جلوگیری می‌کند. محققان با موفقیت یک مدل جدید چالش انسانی «استرپ A» ایجاد و راه را برای آزمایش واکسن ضد باکتری کشنده رایج که باعث گلودرد، مخملک و زخم‌های پوستی می‌شود هموار کرد.
 
تلاش تحقیقاتی مشترک، به هدایت موسسه تحقیقات کودکان مورداک (MCRI) نشان داد این مدل که به طور عمدی داوطلبان بزرگسال سالم را به باکتری در یک محیط کنترل شده آلوده می‌کند، بی‌خطر است و اکنون برای آزمایش استرپ استفاده می‌شود.عفونت‌های استرپ A حدود ۷۵۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در سطح جهان از بین می‌برد، این آمار بیش از جانباختگان آنفلوانزا، حصبه یا سیاه سرفه در سال است. استرپ A همچنین می‌تواند باعث عفونت‌های شدید تهدید کننده زندگی مانند سندرم شوک سمی و بیماری گوشت خواری و بیماری‌های پس از عفونت مانند تب روماتیسمی حاد، بیماری روماتیسمی قلب و بیماری‌های کلیوی شود.

عفونت‌های استرپ A به طور نامتناسبی بر روی کودکان خردسال، سالمندان، زنان باردار تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از استرپ A در دسترس نیست و تنها به طور بالقوه با آنتی بیوتیک قابل درمان است.دکتر جوش اوسوویکی یکی از محققان این مطالعه در این باره می‌گوید: از مدل‌های چالش انسانی می‌توان برای آزمایش واکسن‌ها، دارو‌ها و آزمایش‌های تشخیصی و همچنین هدایت انواع همکاری‌های علمی شگفت انگیز برای درک بیشتر نحوه کار بیماری‌ها و چگونگی جلوگیری از آن‌ها استفاده کرد.

او افزود: ما تنها مدل کنترل شده استرپ A برای کنترل عفونت انسانی را ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند به عنوان بستری برای ارزیابی نامزد‌های جدید واکسن و روش‌های درمانی مورد استفاده قرار گیرد. تیم تحقیقاتی یک استرپ A را آزمایش کردند که به اعتقاد آن‌ها باعث گلودرد شده و بعید است منجر به مشکلات حاد یا مزمن سلامتی شود.

این محقق ادامه داد: در این مطالعه ۲۵ داوطلب ۱۸ تا ۴۰ ساله در یک آزمایشگاه بالینی فاز ۱ مستقر در ملبورن تا ۶ روز با آزمایش خون و سواب‌های بزاق و گلو که به طور منظم جمع آوری شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.
دکتر اوسوویکی گفت: ۸۵ درصد از شرکت کنندگان یک مورد قانع کننده از استرپتوکوک گلو ایجاد کرده‌اند که در حداقل ۶۰ درصد پیش بینی‌ها وجود داشت. با شروع یک دهم دز مصرفی در مطالعات قدیمی دهه ۱۹۷۰، ما فشار خاص استرپ A را در پشت حلق هر شرکت کننده اعمال کردیم. با کمال تعجب در دز کم، این اقدام باعث گلودرد در اکثر شرکت کنندگان شد. داوطلبان علائم خفیف تا متوسطی از جمله گلودرد، تعریق، تب و سردرد داشتند که همه به سرعت بهبود یافتند و پس از بازگشت به خانه شش ماه پیگیری شدند.

پروفسور اندرو استیر یکی دیگر از محققان این تحقیق گفت: تیم انتظار دارد آزمایش واکسن‌های نامزد استرپ A را که توسط محققان در استرالیا تولید شده است قبل از پایان سال شروع کنند.پروفسور استیر افزود: استرپ A یک چالش بهداشت عمومی است که برآورده نشده است. امیدواریم این تحقیق تولید واکسن را تسریع کرده و امور را به سمت آزمایش‌های بزرگتر پیش ببرد.به گفته این محقق یک واکسن برای استرپ A هر سال صد‌ها هزار زندگی را نجات می‌دهد و از میلیون‌ها عفونت که کودکان و بزرگسالان را به بیمارستان می‌فرستد جلوگیری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها