کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجاج خارجی می‌توانند به عربستان بروند

20 ارديبهشت 1400 ساعت 15:16


گروه بین الملل: مقامات دولتی عربستان اعلام کردند، که اجازه خواهند داد تا حجاج خارجی در مراسم حج تمتع امسال تحت شرایط ویژه‌ای به عربستان سفر کنند.
سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، عربستان حضور حجاج خارجی را ممنوع کرد و تنها به تعداد محدودی در داخل عربستان اجازه داد تا مناسک حج سالیانه را به جا بیاورند.هنوز شرایط خاصی که عربستان برای حجاج خارجی در نظر گرفته، منتشر نشده است، اما وزارت حج عربستان اعلام کرده که به زودی جزییات بیشتری را منتشر خواهد کرد.
پیش از شیوع کرونا در جهان، مراسم سالانه حج تمتع با تعدادی در حدود ۳ میلیون نفر برگزار می‌شد، که سال گذشته تنها به هزاران نفر ساکن عربستان اجازه برگزاری این مراسم داده شده بود.
سال گذشته برخی کشورها، پیش از مراسم حج اعلام کرده بودند که اجازه حضور حجاج کشورشان را نخواهند داد.
در مهرماه سال گذشته عربستان پس از هفت ماه اجازه برگزاری حج عمره را صادر کرد، که باز هم تنها شامل اتباع عربستان و خارجی‌های ساکن در این کشور می‌شد. براساس اعلام عربستان در این مراسم مردم موظف بودند تا از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نموده و قرار بود مسجدالحرام روزانه ده بار ضدعفونی شود.از جمله مقررارتی که سال گذشته عربستان برای برگزاری مراسم سالانه حج اعمال کرد، تست کرونا، اندازه‌گیری دمای بدن هنگام ورود زائران و قرنطینه قبل و بعد از زیارت بود.
براساس آمارها تاکنون در عربستان بیش از ۴۲۶ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۷ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.


کد مطلب: 271218

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271218/حجاج-خارجی-می-توانند-عربستان-بروند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir