به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۲۷۱۲۱۹

آمریکا اعلام وضعیت اضطراری کرد

آمریکا  اعلام وضعیت اضطراری کرد
گروه بین الملل: دولت آمریکا در پی حمله سایبری باج‌افزارها به بزرگترین لوله نفتی این کشور، اعلام وضعیت اضطراری کرد.
لوله نفتی کولونیال، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه معادل ۴۵% از نیاز بنزین، دیزل، و سوخت جت ساحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند.این خط لوله  در پی حمله سایبری یک گروه بزهکار کاملا از کار افتاد و تلاش برای برقراری دوباره آن هنوز ادامه دارد.اعلام وضعیت اضطراری، انتقال محصولات نفتی از طریق جاده را مجاز می‌کند.
منابع مختلف تایید کرده‌اند که این حمله باج‌افزاری توسط گروهی به نام "دارک ساید" انجام شده که  کنترل ۱۰۰ گیگابایت از اطلاعات این شبکه را در اختیار گرفته است.
هکرها بعد از این حمله  دسترسی به این اطلاعات را از برخی سرورها و کامپیوترها ناممکن کردند و تهدید کردند اگر باج مورد نظر خود را دریافت نکنند این اطلاعات را روی شبکه اینترنت منتشر خواهند کرد.شرکت کولونیال گفته درحال همکاری با نیروهای انتظامی و کارشناسان امنیت سایبری وزارت انرژی برای برقراری خدمات خود است.
 این شرکت اعلام کرد که اگرچه ۴ لوله اصلی این شرکت کار نمی‌کنند، برخی از خطوط دیگر بین ترمینال‌ها و نقاط عرضه فعالند.
این شرکت گفته به محض اینکه از این حمله باخبر شده برخی از سیستم‌های خود را از کار انداخت، تا بتواند این تهدید را مهار کند. "این اقدام باعث توقف کل عملیات این خط لوله شد و بخش‌هایی از سیستم فن‌آوری اطلاعات را تحت تاثیر قرار داد، مشکلی که در تلاش برای رفع آن هستیم".


 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها