به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۲۷۱۲۵۰

آزمون مجدد برای غایبان پایه‌های نهم و دوازدهم

آزمون مجدد برای غایبان پایه‌های نهم و دوازدهم
گروه جامعه: رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت که از غایبان موجه امتحانات حضوری پایه نهم دو هفته بعد از آخرین امتحان و پایه دوازدهم در شهریور دوباره آزمون گرفته می‌شود.خسرو ساکی با اشاره به اینکه سوالات امتحانات پایه نهم به صورت استانی و پایه دوازدهم کشوری است، گفت: آموخته‌های دانش آموزان در آموزش مجازی، مبنای طراحی سوالات امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم خواهد بود و سوالات هر دو پایه بر مبنای آموزش در نواحی قرمز کرونا یعنی همان آموزش غیرحضوری طراحی خواهد شد.

وی گفت: ۳۰ درصد مطالب کتاب‌های درسی برای امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم حذف شده است که قسمت‌های حذف شده را دانش آموزان می‌توانند در سامانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نشانی oerp.ir در بخش کتاب‌های درسی مشاهده کنند.

ساکی افزود: حذفیات کتاب‌های درسی برای سایر پایه‌های تحصیلی نیز در این سامانه اطلاع رسانی شده است. نمرات امتحانات نهایی ۳ هفته بعد از اعلام نتایج برای تاثیر در سوابق تحصیلی دانش آموزان به سازمان سنجش کشور ارایه خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش افزود: همه دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود و دانش آموزان پایه دوازدهم در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود امتحان خواهند داد.

ساکی گفت: آزمون حضوری سنجش ملی دانش آموزان پایه ششم به صورت آزمایشی انجام می‌شود و فقط شامل ۱۰ درصد دانش آموزان خواهد شد و در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان نیز تاثیری نخواهد داشت.
وی افزود: دانش آموزان ماسک و دستکش و موادضدعفونی کننده همراه داشته باشند، اما برای دانش آموزانی که این وسایل را به همراه ندارند نیز ماسک و دستکش درنظر گرفته شده است. مراقبان بهداشت هر مدرسه بر ورود و خروج دانش آموزان نظارت و از تجمع دانش آموزان نیز در حیاط و راهروهای مدرسه جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: کد ملی همه دانش آموزان در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گرفته است تا دانش آموزان مشکوک به بیماری از سایر دانش آموزان جدا شوند و امتحانی در مکان جدا و یا در زمان دیگری از آن‌ها گرفته شود.رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش افزود: همچنین بازرسان وزارت بهداشت هم می‌توانند از حوزه‌های امتحانی بازدید داشته باشند تا اگر در حوزه مشکلی را مشاهده کردند آن را بررسی کنند.

ساکی گفت: میانگین حضور دانش آموزان در هر حوزه امتحانی در مناطق روستایی و کم جمعیت حداکثر ۵۰ نفر و مناطق شهری حداکثر ۱۲۰ نفر است و زمان حضور دانش آموزان برای هر امتحان در مدرسه حداکثر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود. امتحانات پایه نهم و دوازدهم پارسال هم حضوری برگزار شد و مشکلی گزارش نشد.وی درباره علت حضوری شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: امتحانات پایه نهم در انتخاب رشته دبیرستان و هنرستان و امتحانات پایه دوازدهم در کنکور سراسری تاثیرگذار است و نمرات امتحانات مجازی نمی‌تواند ملاک دقیقی برای انتخاب رشته و سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد.
برچسب ها: آموزش و پرورش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها