کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

الکلاسیکوی ایرانی؛ زشت ترین زیبای فصل!

روزنامه همشهری , 21 ارديبهشت 1400 ساعت 9:32


گروه ورزشی: سرانجام بعد از کلی حرف و حدیث، حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ برتر بین سپاهان و پرسپولیس برگزار شد و ۲ تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند. به این ترتیب نبرد قهرمانی بین ۲ مدعی اصلی لیگ بیستم به هفته‌های پایانی فصل موکول شد. این دیدار هم مثل اغلب مسابقات ۲ تیم، پر از حاشیه و جنجال بود.

۱ ـ به‌طور کلی جنجال‌های نبرد سپاهان و پرسپولیس کم‌کم دارد اصل این بازی زیبا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ارزش‌های آن را از بین می‌برد. هر بار یک معرکه وجود دارد و این عادت حتی در شرایط کرونا هم ترک نشده است. ایجاد مزاحمت برخی هواداران برای کاروان پرسپولیس اتفاق شایسته‌ای نبود و با ذات فوتبال جوانمردانه هم در تعارض است. جالب است که حتی محرم نویدکیا هم از دست این گروه به ستوه آمده و به دفعات خواهش کرده کاروان موتورسواران، اتوبوس این تیم را اسکورت نکنند و تمرکز بازیکنان را به هم نریزند. وقتی این عده حتی به حرف سرمربی تیم خودشان هم گوش نمی‌دهند و به فکر منافع سپاهان نیستند، پس طبیعتا برای حرمت تیم مهمان تره هم خرد نخواهند کرد. برای آنها ظاهرا نفس حاشیه ساختن، از کل هیجان مسابقه جذاب‌تر است. در نهایت هم درگیری‌های زشت تونل ورزشگاه تبدیل به یک قاب پایانی کریه برای این مسابقه شد. به خدا قسم همان ال‌کلاسیکوی اورجینال با گردش مالی نجومی و آن همه حساسیت هم اغلب در فضایی تمیزتر از این برگزار می‌شود.

۲ ـ از نظر فنی انصاف باید داد که زور پرسپولیس به تیم حریف می‌چربید. یک‌بار مهارهای دوگانه پیام نیازمند کار را برای سپاهان درآورد، ۲ بار شوت‌های احسان پهلوان و مهدی ترابی از کنار دروازه به بیرون رفت و یک‌بار هم خودخواهی عیسی آل‌کثیر مانع از افزایش اختلاف به ۲ گل شد. البته سپاهان هم در این بازی موقعیت‌هایی داشت، اما در نهایت تیمی که باید از نتیجه مساوی راضی‌تر باشد، میزبان اصفهانی است. محرم نویدکیا خوش‌اقبال بود که تأثیر ناخواسته سیامک نعمتی روی شوت محبی، شرایط صدر جدول را مثل قبل از مسابقه نگه‌داشت.

۳ ـ پرسپولیس در فاز دفاعی آسیب‌پذیرتر از قبل شده و حالا به‌نظر می‌رسد مدافعان این تیم هم اعتماد به نفس کمتری دارند. عقب‌نشینی همه‌جانبه سرخپوشان بعد از جلو افتادن در مسابقات لیگ، فقط مربوط به بازی با سپاهان نبود و در رویارویی با حریفانی همچون ذوب‌آهن، آلومینیوم و استقلال هم به ضرر سرخپوشان تمام‌شده است. همچنان از تدابیر کادر فنی برای از ریتم انداختن بازی در دقایق پایانی چنین مسابقاتی خبری نیست؛ شاید آنها در جریان ارزش حیاتی امتیازاتی که از بین می‌رود نیستند. پرسپولیس پیش از گل مساوی سپاهان فرصت داشت ۳ تعویض دیگر انجام بدهد، اما یحیی گل‌محمدی و همکارانش از این موقعیت استفاده نکردند. این در حالی است که برخی بازیکنان سرخپوش همچون احمد نوراللهی و احسان پهلوان خسته به‌نظر می‌رسیدند.

۴ ـ دیدار با سپاهان دهمین بازی بیرون از خانه پرسپولیس بود، اما تعداد بردهای این تیم همچنان در عدد ۲ باقی‌مانده است. سرخ‌ها در این فصل فقط موفق به کسب پیروزی در خانه تراکتور و گل‌گهر شدند و از ۸ مهمانی دیگر بدون پیروزی بازگشتند.

۵ ـ خبر بد برای پرسپولیس مصدومیت امید عالیشاه و محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. در این مورد باید منتظر اخبار تکمیلی ماند، اما غیبت احتمالی این  دو بازیکن در داربی روز جمعه برای سرخپوشان دردسرساز خواهد شد. به‌ویژه حضور بازیکنی مثل کنعانی در این بازی حیاتی است، چرا که فاصله بین مدافعان اصلی و ذخیره پرسپولیس قابل توجه است.


کد مطلب: 271297

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271297/الکلاسیکوی-ایرانی-زشت-ترین-زیبای-فصل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir