به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۷۱۳۰۳

احتمال افزایش قیمت نان پس از ماه رمضان

احتمال افزایش قیمت نان پس از ماه رمضان
گروه اقتصادی: نان مهم‌ترین خوراکی سفره هر خانوار ایرانی است، زیرا برنج پس از آنکه افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد در سفره مردم جای خود را به نان داد؛ کالایی اساسی در سبد معیشت مردم که در روز‌های قبل ابتدا زمزمه‌هایی از افزایش قیمت آن به گوش می‌رسید، ولی حالا و در روز‌های اخیر چراغ خاموش در بسیاری از استان ها، این گرانی اجرایی شده است. این در حالی است که این افزایش قیمت غیرقانونی است. مشاهدات  بازار نشان می‌دهد قیمت نان مشهدی از ۴۵۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان، نان لواش از ۳۰۰ تومان تا ۴۵۰ تومان و بربری از هزار تومان تا ۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نان بعد از ماه رمضان گران می‌شود؟
به گفته یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، قیمت نان بعد از ماه رمضان افزایش خواهد یافت. این فرد گفت: با توجه به اینکه دولت نتوانسته است قیمت مناسبی برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان تعیین کند به همین دلیل قیمت نان به دلیل کمبود گندم در بعد از ماه رمضان به احتمال زیاد افزایش پیدا خواهد کرد.وی افزود: برخی از نانوایی‌ها از هم‌اکنون قیمت نان را افزایش داده‌اند. ما طبق وظیفه مسئولیت برخورد با گران‌فروشی نان را داریم، اما این موضوع را نیز مطلعیم که این افزایش قیمت نان به زودی رسمی خواهد شد.

گلایه نانوایان از سود پایین
در این میان، نانوایان معتقدند که با توجه به افزایش چند برابری قیمت ملزومات نان، پخت نان با نرخ فعلی صرفه اقتصادی ندارد. در روز‌های اخیر از یک سو نانوایان خواستار آنالیز دقیق ملزومات تولید نان هستند تا نرخ آن نسبت به قیمت سایر کالا‌ها و دستمزد افزایش یابد. سوی دیگر مردم هستند که از بی‌کیفیت بودن نان برخی نانوایی‌ها گلایه‌مندند.نانوایان از این گلایه دارند که هر سال هزینه خمیر مایه، بیمه و دستمزد، حامل‌های انرژی، حمل و نقل، مواد شوینده، لباس کارگر و سایر ملزومات تولید نان افزایش می‌یابد، ولی نرخ نان هیچ وقت به موقع اعلام نمی‌شود.

درخواست افزایش قیمت نان را داده ایم
رئیس اتحادیه نان سنگکی با بیان اینکه هر سال بعد از تعطیلات نوروزی دستمزد کارگران و هزینه بیمه مشخص می‌شود، گفت: معمولا بیش از ۲۰ درصد افزایش در دستمزد‌ها و بیمه‌ها و سایر ملزومات نانوایی اعلام می‌شود، اما نانوایی هیچ وقت نتوانسته نرخ بگیرد.اصغر پابرجا گفت: خمیر مایه ۶۰ هزار تومانی را ۳۵۰ هزار تومان می‌خریم. قیمت حمل و نقل، حامل‌های انرژی، هزینه لباس کارگران و مواد شوینده چند برابر شده، ولی هیچ وقت قیمت نان بر اساس آنالیز واقعی اعلام نمی‌شود.

هنوز با افزایش قیمت نان موافقت نشده است
رئیس اتحادیه نان سنگکی با بیان اینکه در حال پیگیری برای افزایش قیمت نان هستیم، گفت: انشالله بعد از ماه رمضان امیدواریم تصمیم گیری در این مورد انجام شود زیرا کلیه هزینه های نانوایی افزایش یافته و می بایست دولت در این زمینه اقدام کند. 
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: افزایش قیمت نان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها