کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«همسان‌سازی حقوق» حق مسلم ماست

21 ارديبهشت 1400 ساعت 11:36


گروه اقتصادی: پرسنل قراردادی شهرداری قروه نسبت به تبعیض مزدی در مجموعه شهرداری اعتراض دارند.به گزارش  ایلنا، یکی از نمودهای اصلی تبعیض مزدی، تعدد قراردادهای شغلی در مجموعه‌هایی مانند شهرداری‌هاست. پرسنل قراردادی شهرداری قروه که مدتهاست در انتظار تبدیل وضعیت شدن هستند، نسبت به تبعیض مزدی اعتراض دارند و می‌گویند: همسان‌سازی حقوق، حق مسلم ماست؛ چرا باید دستمزد ما به بهانه نوع قراردادمان پایین باشد؟این کارگران می‌گویند: «بعد از مدت ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه کاری وضعیت شغلی ما مشخص نیست. سال ۹۸ دو بار بخشنامه‌ای در خصوص تبدیل وضعیت آمد که به دلیل کارشنکی کارکنان کارگزینی و امور مالی تبدیل وضعیت ما انجام نشد. الان هم دیگر موردی که باید اجرا می‌شد بحث تبدیل وضعیت براساس احکام صادره دیوان عدالت اداری است که بعد از چندین بار مراجعه به شهردار و دیگر مسئولان مرتبط ترتیب اثری داده نشد.»

بخشنامه «همسان‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) با کارمندان پیمانی» در سال جاری ابلاغ شد. پرسنل قراردادی شهرداری قروه، خواستار اجرای بی‌کم و کاست این بخشنامه هستند و می‌گویند: باید حقوق ما به اندازه کارمندان پیمانی مجموعه‌ی شهرداری افزایش یابد.این کارگران روز گذشته به دفتر شهرداری مراجعه و خواستار پیگیری حقوق قانونی خود شدند. «عباس سنتی» شهرداری قروه، در این جمع حاضر شد. او دفاع از پرسنل شهرداری را وظیفه خود دانست و گفت که برای اجرای بخشنامه همسان‌سازی هم در حال گرفتن استعلام و پیگیری قانونی هستیم و به محض اینکه پاسخ داده شود اقدام خواهد شد.

شهردار قروه بیان کرد: «با استانداری صحبت کردم و گفتم کسانی که سال ۹۷ کارمند شهرداری بودند قاعدتاً این بخشنامه باید شامل حالشان شود که استانداری گفتند دو سه روز مهلت بدهید تا ما استعلام بگیریم و با قطعیت کار را پیش ببریم و در واقع اگر گفتند اعمال می‌شود خب کار را انجام می‌دهیم و اگر گفتند نمی‌شود از طریق استانداری اقدام خواهیم کرد.»کارگران می‌گویند: امیدواریم در روزهای باقیمانده تا پایان اردیبهشت، وعده‌هایی که داده‌اند عملی شده و مجوزهای لازم برای تبدیل وضعیت صادر شود.


کد مطلب: 271358

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271358/همسان-سازی-حقوق-حق-مسلم-ماست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir