کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکسن کرونای فایزر برای نوجوانان مجوز گرفت

21 ارديبهشت 1400 ساعت 12:35


گروه علمی: سازمان تنظیم مقررات ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزررا برای نوجوانان مجاز اعلام کرده است.شبکه خبری سی ان ان هفته گذشته به نقل از یک مقام دولت ایالات متحده گفت شرکت فایزر درخواست مجوز استفاده اضطراری برای واکسن کووید۱۹ خود را برای کودکان و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۵ سال ارائه کرده است.بر اساس این بیانیه، سازمان غذا و داروی آمریکا اصلاحیه EUA (مجوز استفاده اضطراری) را که در تاریخ ۱۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ برای افراد در ۱۶ سال به بالا صادر شده بود، اصلاح کرد.
 

جانت وودکاک، نماینده FDA می‌گوید: اقدامات امروز باعث می شود که جمعیت جوان در برابر کووید ۱۹ محافظت شود و این امر ما را به بازگشت به حالت طبیعی و پایان دادن به همه گیری نزدیک می‌کند.صدور مجوز از سوی سازمان دارو و غذا آمریکا آخرین مرحله قبل از ورود این واکسن به چرخه تزریق همگانی نیست. اکنون گروه مشاوران مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا هم باید تشکیل جلسه دهد و نظر خود را درباره نتایج مراحل آزمایشی و فازهای بالینی این واکسن را بررسی و در نهایت نظر خود را اعلام کند.

براساس تجزیه و تحلیل موسسه سنجش سلامت و فرگشت (Institute for Health Metrics and Evaluation) وابسته به دانشگاه واشنگتن، ایالات متحده با ۹۰۵ هزار و ۲۸۹ مرگ بیشتر از ۵۷۴،۰۴۳ ثبت شده رسمی، بالاترین تعداد مرگ و میر را در سطح جهان دارد.

 صدور مجوز برای تزریق فایزر به نوجوانان در حالی تأیید شده که تزریق واکسن کووید۱۹ فایزر به داوطلبان سروصدای زیادی به پا کرد و پس از شروع واکسیناسیون در انگلیس، مقامات این کشور هشدار دادند افرادی که سابقه ابتلا به آلرژی دارند نباید این واکسن را دریافت کنند؛ پس از بروز این شوک، تعدادی نیز در اثر دریافت واکسن فایزر جان باختند و برخی نیز پس از واکسیناسیون به کوید ۱۹ مبتلا شدند.


کد مطلب: 271384

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271384/واکسن-کرونای-فایزر-نوجوانان-مجوز-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir