کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرسپولیس برنده شود استقلال را اوت می‌کند

21 ارديبهشت 1400 ساعت 13:14


گروه ورزشی: تیم های پرسپولیس و استقلال به ترتیب با یک تساوی در اصفهان مقابل سپاهان و یک شکست در تهران روبروی ذوب‌آهن دیگر نماینده این شهر به دربی پایتخت رسیدند.وحید قلیچ دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره دیدار جمعه هفته جاری بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال حرف زد.

* آقای قلیچ! شما همواره جزو دربی بازهای سرشناس شناخته می شوید. چرا این راه درباره تان می‌گویند؟
- خدا وکیلی من دربی باز بودم! یعنی برایم فرقی نمی کرد دربی وسط هفته برگزار شود یا آخر هفته. من فقط یک دربی را خراب کردم و آن هم مسابقه ای بود که 1-2 به استقلال باختیم. در آن بازی با گل میراحمدیان جلو افتادیم ولی من روی گلهای خورده مقصر بودم. اما بقیه دربی ها را خوب بازی کردم.

* دربی چه فرقی با سایر مسابقات دیگر دارد؟
- همیشه در این قبیل مواقع می‌گویند "دربی شرایط خاص خودش را دارد"، سوال من این است؛ شما که این حرف را میزنی تا حالا چند تا دربی بازی کرده ای؟ اتفاقاً دربی اصلا شرایط خاصی ندارد و مثل بقیه بازی ها ۳ امتیاز دارد اما مرد این بازی باید کننده باشد. باید یک هفته فکر و ذکرش را روی این مسابقه بگذارد.

* مگر فکرشان را نمی گذارند؟
- نخیر که نمی گذارند! از یک هفته قبل از دربی بازیکنان سراغ پاداش، حقوق و این قبیل مسائل را می گیرند. آخر شما که خدا رو شکر به اندازه کافی پول می گیرید، لااقل این یک بازی را به خاطر مردم بازی کنید و اینقدر "پول پول" نکنید. بیایید و دربی را ببرید تا بتوانید فردای بازی از خانه تان راحت بیرون بیاید و سرتان بالا باشد. من می دانم کسی که دربی را می بازد باید چند روز در خانه‌اش بماند و بیرون نرود. باید به غیرتش فشار بیاید چون آقای بازیکن تو تنها نیستی بلکه میلیونها نفر با تو دربی را باخته اند. پس قسم تان می‌دهم که بیایید و خوب بازی کنید. مردم را مسخره نکنید. نترسید و بجنگید.

* درباره سرمربیان دو تیم چه صحبتی دارید؟
- هر دوی آنها جوان هستند. هم مردم حمایتشان می‌کنند و هم مدیریت باشگاه پس باید نترسند و تیم شان را برای یک فوتبال خوشگل راهی میدان کنند. در دربی ها وقتی به رختکن می رفتیم علی پروین می‌آمد و می‌گفت این ۱۱ بازیکن باید بازی کنند. بروید و توی میدان فکر این باشید که این تماشاگر وقتی به خانه برگشت با زن و بچه اش دعوا نکند. درمسیرخانه اعصابش خورد نباشد تا یقه کسی را بگیرد. ما هم می رفتیم و با همه وجود بازی میکردیم.

* پرسپولیس با تساوی در اصفهان و درگیری های آنجا به دربی رسید. فکر می‌کنید این تیم با حضور بازیکنان فعلی تا روز دربی جمع و جور میشود؟
- نظرم این است که نباید آن دعوا شروع و انجام می شد. متاسفانه هرزمان پرسپولیس به اصفهان رفته یک مشکل بزرگ برایش پیش آمده است. حتی زمانی که ما برای بازی می رفتیم از دقیقه ۱ تا آخر مسابقه علی پروین را فحش می دادند. بعد علی آقا به من اشاره می‌کرد که یک کاری بکنم. من هم برای اینکه حرص شان را در بیاورم به محض اینکه خسته و ساکت می شدند به سمت شان می رفتم و حرفی می زدم که دوباره از اول شروع به شعار دادن کنند. الان هم بعید میدانم مسایل اصفهان تا دربی حل و فصل شود.

* چطور؟
- چون این بازیکنان بیشتر از اینکه به فکر تیم باشند دنبال مش مو، هایلایت و مانیکور ناخ هایشان آنها هستند. البته کریم باقری هست که او هم دیگر خسته شده و تنها وظیفه‌اش در کادر فنی خاتمه دادن به درگیری هاست او هم نمی تواند وضعیت روحی تیم را درست کند کریم باقری در پرسپولیس مانده تا دعواها را تمام کند وگرنه مسائل فنی زیر نظر یحیی و حمید مطهری است.خیلی بد شد که استقلال باخت! البته پرسپولیس ۸ امتیاز بالاتر از استقلال است حتی اگر ببازد باز هم به آن شکل خطری او را تهدید نمی‌کند. پرسپولیس هم نباید در اصفهان مساوی می‌کرد بی دلیل تیم عقب نشست. دوست دارم بدانم چه کسی دستور عقب نشینی داد. اگر فشار می آورد صددرصد گل دوم را هم می زد.

* مطهری و قائدی در دربی های اخیر به پرسپولیس گل زده اند. چه توصیه ای به خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس دارید؟
- شکر خدا خط دفاع به خوبی جا افتاده ولی هر دو بازیکنانی که اسم بردید فرصت طلب هستند. به نظرم دفاع باید جمع بازی کند و اجازه نفوذ به این دو نفر را ندهد. مثلاً اگر دفاع چپ جلو رفته حتماً دفاع راست بماند. این بازی از آن مسابقاتی نیست که هر دو دفاع با هم جلو بروند. درباره گلر پرسپولیس و الحمدلله کسی را داریم که همیشه حتی وقتی که در پرسپولیس نبود مقابل استقلال عالی بازی کرده. ولی این را می‌گویم که این مسابقه از آن بازی هایی است که هر تیم یکی دو موقعیت بیشتر پیدا نمی کنند پس باید قدرش را بدانند.

* دربی بدون تماشاگر شبیه چیست؟
- مثل رستورانی می ماند که وارد می شوید و می فهمید غذا ندارد و برای اینکه شکم تان را سیر کنید تنها نان خالی دارد که باید با آن بسازید یعنی لذتی از آن نمی برید. امیدوارم کرونا زودتر جمع شود تا دوباره مردم به استادیوم برگردند.

* نکته خاصی باقی مانده؟
- این بازی برای پرسپولیس خیلی مهم است چون با هشت امتیازی که از استقلال جلو است اگر این بازی را ببرد دیگر استقلال اوت شده و تهدیدی برای قهرمانی اش محسوب نمی شود و فقط باید سراغ سپاهان برود. پس پرسپولیس حتماً با برد در این بازی شانس برای قهرمانی بیشتر می‌شود.


کد مطلب: 271401

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271401/پرسپولیس-برنده-شود-استقلال-اوت-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir