کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت نوبرانه‌های به نرخ گوشت قرمز رسید!

تجارت نیوز , 21 ارديبهشت 1400 ساعت 13:22


گروه اقتصادی: قیمت برخی نوبرانه‌های بازار میوه امسال با قیمت گوشت قرمز رقابت می‌کند. حالا بهای هرکیلوگرم انبه بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان گزارش می‌شود و هر کیلوگرم زردآلو تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.برخی باغداران درباره علت جهش قیمت نوبرانه‌ها می‌گویند که باغ‌های برخی مناطق از جمله دماوند دچار سرمازدگی شده است و برخی مناطق هم به دلیل گرمای زودرس هوا ناچار شده‌اند میوه خود را زودتر به بازار عرضه کنند، بنابراین تعادل عرضه و تقاضا به هم ریخته است.

هرچند که اسدالله کارگر،رئیس اتحادیه فروشندگان میوه می‌گوید که هنوز گزارشی درباره مشکلات باغداران برای عرضه نوبرانه‌ها دریافت نکرده‌اند اما نوبرانه‌ها هم نرخ مصوب دارند و نباید بالاتر از این قیمت‌ها عرضه شوند.

 
او در این زمینه توضیح داد: در نرخ‌نامه مصوب زردآلوی شیراز با قیمت ۵۵ هزار تومان و زردآلوی کاشان هم با قیمت ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است که با اعمال سود ۳۵ درصدی قیمت زردآلو در تهران با قیمت ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت گیلاس هم در نرخ‌نامه هم هر کیلو ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام شده است.کارگر همچنین وعده داد که میوه‌های نوبرانه از هفته آینده حدود ۴۰ درصد ارزان می‌شود؛ چرا که عرضه زیادتر می‌شود و میوه‌های نوبرانه مناطق گرمسیری به زودی به بازار مصرف می‌رسند.


کد مطلب: 271407

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271407/قیمت-نوبرانه-های-نرخ-گوشت-قرمز-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir