به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۲۷۱۴۱۶

کلید رسیدن به عزت نفس چيست؟

کلید رسیدن به عزت نفس چيست؟
گروه جامعه:همه دوست دارند در بین دیگران محبوب باشند و شما هم از این قاعده مستثنی نیستید و  می‌خواهید در میان دوستان، خانواده و همکاران خود مورد پسند و احترام واقع شوید.شما می‌خواهید خود را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید و احساس کنید فردی ارزشمند و مهم هستید. به همین منظور، هر کاری که انجام می‌دهید، نه تنها باعث می‌شود دیگران نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند بلکه شما هم نسبت به خود  احساس خوبی داشته باشید.در واقع، شما می‌توانید با ایجاد حس اهمیت در دیگران، این احساس را در خود  بهبود ببخشید و این کلید روابط عالی شخصی است.

آسانترین راه برای بالا بردن قدرت شخصی
اولین نیازی که هر شخص دارد، پذیرفته شدن است چراکه این مسئله، اساس قدرت شخصی است.هر زمان که بتوانید شخص دیگری را بی قید و شرط بپذیرید عزت نفس وی بالا می‌رود و آن فرد به عنوان یک شخص منحصر به فرد و خاص احساس ارزشمند و مهم بودن، می‌کند.

کاری کنید که دیگران احساس خوبی داشته باشند
نیاز به قدردانی و احساس خوب، یک خواسته ناخودآگاه عمیق است که در وجود هر فردی که  ملاقات می‌کنید، احساس می شود و وقتی شما این نیاز را برآورده کنید، به یکی از محبوب‌ترین افراد در جهان خود تبدیل خواهید شد و رمز ابراز سپاس و قدردانی این است که فقط در هر مناسبت خوبی بگویید، "متشکرم".شاید عمیق‌ترین نیاز عاطفی که مردم دارند، تمایل به تمجید و تأیید است و هر فرد نسبت به میزان عزت و احترامی که دیگران برای او قائل هستند، تحت تأثیر قرار می‌گیرد.روش دیگر برای ایجاد عزت نفس در دیگران و ایجاد حس مهم بودن در آن‌ها، ابراز تحسین در هر موقعیتی است. بنابراین، تحسین مردم به خاطر دستاوردها، رفتارها، داشته‌ها و ویژگی‌های شخصیتی را به عنوان یک سیاست  خوب برای خودتان در نظر بگیرید.

«جادوی سفید» را یاد بگیرید
«جادوی سفید» به این معناست که هر وقت کسی با شما صحبت می‌کند، به دقت به حرف‌های او گوش کرده  و این کار را تمرین کنید چراکه زیاد گوش کردن به دیگران یکی از قدرتمندترین رفتار‌ها برای ایجاد عزت نفس در آن‌هاست.آن‌ها با این کار احساس خوشبختی و ارزش بیشتری می‌کنند و در نتیجه، شما را بیشتر دوست دارند و به شما حترام بیشتری می‌گذارند. بنابراین، هرچه با دقت بیشتر به حرف شخص دیگری گوش دهید، آن شخص احساس می‌کند که شما نیز مهم و باارزش هستید.

با این حال، کلید‌ی‌ترین نکات برای گوش کردن به حرف دیگران آسان هستند و در اولین قدم، شما فقط باید بدون اینکه حرف شخص را قطع کنید، با دقت به حرف او گوش کنید.دوم، قبل از پاسخ دادن به او مکث کنید تا هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را با عجله بازگو نکنید و سوم، برای مشخص شدن منظور طرف مقابل، سوالاتی بپرسید و در نهایت هم، حرف خودش را به زبان خودتان به او تحویل دهید.

به خودتان و دیگران احترام بگذارید
بر اساس گفته ارسطو، انسان یک موجود اجتماعی است و همه ما در چارچوب روابط خود با دیگران زندگی می‌کنیم و هرچه روابط بیشتر و بهتری داشته باشیم، شادتر خواهیم بود و هر چقدر بیشتر به خود احترام بگذاریم، عمرمان بیشتر می‌شود و لذت تمامی این سال‌ها برایمان بیشتر خواهد بود.
برچسب ها: عزت نفس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها