به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۷۱۴۲۰

۱۴ میلیون تهرانی جزو گروه‌های پرخطر هستند

۱۴ میلیون تهرانی جزو گروه‌های پرخطر هستند
گروه جامعه: علیرضا زالی فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که در سرای محله جماران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در تهران شروع شده است و علاوه بر مراکز بهداشتی از سایر فضا‌ها به صورت تجمیعی جهت واکسیناسیون استفاده می‌شود تا با رعایت اصول بهداشتی تزریق واکسن با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

او با اشاره به اینکه افراد پس از دریافت واکسن کرونا تا نیم ساعت باید در محل حضور داشته باشند، ادامه داد: در مرکز تجمیعی سرای جماران افراد با طی مسافت کوتاه به محل تزریق واکسن می‌رسند و فاصله گذاری به خوبی رعایت می‌شود. در منطقه شمیرانات جمعیت قابل توجهی از افراد بالای ۸۰ سال (حدود ۷۶۰۰ فرد بالای ۸۰ سال) ساکن هستند.

زالی بیان کرد: تا پایان امروز پوشش واکسیناسیون در این منطقه به ۱۱۰ درصد خواهد رسید و علت این عدد آن است که مردم ساکن در مناطق دیگر برای تزریق به این منطقه خواهند آمد.او در ادامه اظهار کرد: از هفته آینده اردوگاه شهید باهنر هم به فضا‌های تزریق واکسن اضافه می‌شود. مردم توجه داشته باشند که سهمیه واکسن افراد بالای ۸۰سال سوخت نخواهد شد. خوشبختانه استقبال خوبی از سامانه سلامت شده است، اما همچنان چهار و نیم میلیون نفر از شهروندان تهرانی اطلاعات خود را در سامانه‌های سلامت به ثبت نرسانده اند.

۱۴ میلیون تهرانی جزو گروه‌های پرخطر هستند
فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران گفت: تا پایان هفته جاری مراکز واکسیناسیون از فضای خودرویی برای واکسیناسیون استفاده خواهند کرد. کار واکسیناسیون یک اقدام ملی است و همه دستگاه‌ها در این طرح مشارکت خوبی داشته اند.

او افزود: از شنبه هفته آینده واردات واکسن کرونا به کشور با شتاب بیشتری شکل می‌گیرد. حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرد بالای ۶۰ سال در تهران ساکن هستند که ۱۴ میلیون نفر از آن‌ها جزو افراد پرخطر محسوب می‌شوند.
زالی بیان کرد: وضعیت رنگ بندی تهران هنوز تغییر چندانی نکرده است و با اینکه میزان بستری افت کرده، اما از نظر عملکردی همچنان وضعیت قرمز است.فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران افزود: رنگ وضعیت کرونایی تهران به کندی تغییر می‌کند. ۷۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری بودند که ۱۱۲۰ بیمار جدید نیز به این تعداد اضافه شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها