کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله راكتی فلسطینی‌ها به اسرائیل

21 ارديبهشت 1400 ساعت 14:07


گروه بین الملل: در پی شلیک 200راکت به خاک اسرائیل از نوار غزه که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نخست وزیر اسرائیل وعده داد که انتقام سختی از آنها خواهد گرفت.
بنیامین نتانیاهو حماس را به دلیل حمله راکتی به سوی بیت‌المقدس(واقع در حدود یکصد کلیومتری شمال غزه) به عبور از «خط قرمز» متهم کرد و وعده داد که این اقدام با پاسخ سخت و قاطع کشورش همراه خواهد شد.نخست وزیر اسرائیل با تاکید بر اینکه «نبرد ممکن است برای مدتی ادامه یابد» تاکید کرد: «هر کس به ما حمله کند،‌ هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.»
 همزمان جنگنده‌های اسرائیلی نیز نقاط بسیاری را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن ۲۴ شهروند فلسطینی از جمله ۹ کودک  و یک فرمانده حماس شهید شدند.
 طبق اعلام ارتش اسرائیل ۶ شهروند این کشور در اثر این حملات زخمی شده‌اند. از این میان ۶ راکت در حوالی بیت‌المقدس فرود آمد و آژیر خطر را در این شهر به‌صدا در آورد.
همچنین درگیری فلسطینی‌ها و پلیس اسرائيل در بیت‌المقدس و کرانهٔ باختری رود اردن طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ زخمی در میان فلسطینی‌ها بر جای گذاشته که حدود ۵۰۰ نفر از آنها راهی بیمارستان شدند. پلیس اسرائیل نیز اعلام کرد ۱۶ مأمورش زخمی و از این میان دو تن بستری شده‌اند.
در همین حال آمریکا و بریتانیا خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شدند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد حماس باید فورا حملات راکتی خود را تمام کند و دو طرف بکوشند تنش‌ها را کاهش دهند.او همچنین برخی تدابیر اتخاذ شده در اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته از جمله لغو راهپیمایی هزاران جوان اسرائیلی در بیت‌المقدس به مناسبت «روز اورشلیم» و به تعویق انداختن زمان اعلام نتیجه دادگاه رسیدگی به پرونده اخراج فلسطینی‌ها از مناطق شرقی بیت‌المقدس را ستود.
دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا نیز در یک پیام توییتری، حملات موشکی حماس علیه اسرائیل را محکوم کرد و خواستار «تنش‌زدایی فوری در دو طرف» شد. او تاکید کرد که خشونتهای فعلی در بیت‌المقدس و غزه باید پایان یابد و «از هدف قراردادن جمعیت غیرنظامی خودداری شود».
درگیری‌های اخیر با اوج‌گیری تنش میان تظاهرکنندگان فلسطینی و پلیس اسرائیل در شرق بیت‌المقدس و در نزدیکی مسجدالاقصی آغاز شد. این منطقه که اماکن مقدس یهودیان، مسیحیان و مسلمانان را در خود جای داده پس از جنگ ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل درآمد و ضمیمه خاک این کشور شد.دلیل دیگر اوج‌گیری تنش‌ها در مناطق اشغالی، آن بود که شهرک‌سازان اسرائیلی ساکنان فلسطینی محله شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس را تهدید کردند تا منازل خود را تخلیه کنند.
هنیه: مقاومت ادامه دارد
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که این جنبش تا زمانی که تجاوزات اسرائیل علیه قدس و مسجد الاقصی به طور کامل متوقف نشود، دست از حملات موشکی نخواهد کشید.
اسماعیل هنیه، تاکید کرد: ما تصمیم گرفتیم تشدید حملات را ادامه دهیم مگر اینکه اشغالگران جلوی تجاوزات و تروریسم در بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی را بگیرند.وی افزود: قدس توازن جدیدی از نظر سیاسی ، مردمی و میدانی در عرصه های داخلی و خارجی ایجاد کرد و اراده مردم ما پیروز است.هنیه اشاره کرد که معادله ارتباط و اتصال غزه و قدس ثابت است و تغییر نمی‌کند و زمانی که قدس غزه را به یاری طلبید، غزه بلافاصله پاسخ داد.

 


کد مطلب: 271433

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271433/حمله-راكتی-فلسطینی-ها-اسرائیل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir