به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۷۱۵۵۱

درمان عفونت‌ پوستی با کمک پچ میکروسوزنی

درمان عفونت‌ پوستی با کمک پچ میکروسوزنی
گروه علمی: در حال حاضر پچ‌های میکروسوزنی یکی از روش‌های مناسب و بدون درد برای ارسال دارو به بدن افراد به شمار می‌روند. حال محققان موسسه "کارولینسکا" پچ‌های میکروسوزنی جدیدی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند به عنوان یک روش موثرتر برای درمان عفونت‌های جدی باکتریایی پوست استفاده شود.به گزارش ایسنا، در بیشتر موارد پچ‌های میکروسوزنی به شکل یک مربع صاف و کوچک هستند و شامل آرایه‌ای از میکروسوزن‌های کوچک، تیز و پر از دارو هستند. پچ اصلی معمولاً از یک پلیمر غیرسمی ساخته می‌شود و سوزن‌ها نیز از ماده‌ای ساخته می‌شوند که به یک باره در بدن حل می‌شود.
 
هنگام استفاده از آن، میکروسوزن‌ها به لایه بیرونی پوست نفوذ می‌کنند و به هیچ یک از اعصاب زیر پوست نمی‌رسند. سپس این سوزن‌ها حل می‌شوند و دارو را در مایع بین بافتی بین سلول‌های پوست آزاد می‌کنند و دارو از آنجا به جریان خون منتقل می‌شود.در این مطالعه محققان موسسه "کارولینسکا" سوئد از همین فناوری استفاده کرده و پچ‌های میکروسوزنی برای درمان عفونت‌های پوستی استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین توسعه دادند.

به طور معمول چنین عفونت‌های بالقوه کشنده‌ای با تزریق آنتی بیوتیک وانکومایسین به جریان خون بیمار درمان می‌شوند. این دارو معمولاً به صورت موضعی استفاده نمی‌شود زیرا به خوبی به پوست نفوذ نمی‌کند. همچنین آنتی بیوتیک را نمی‌توان از راه دهان مصرف کرد زیرا از طریق روده نیز به خوبی جذب نمی‌شود. متأسفانه تزریق آن گرچه باعث می‌شود دارو به خوبی در بدن وارد شود اما عوارض جانبی هم دارد.

با در نظر گرفتن این نقص، محققان یک پچ میکروسوزنی آزمایشی ایجاد کرده‌اند که در محل عفونت استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین بر روی پوست قرار می‌گیرد و وانکومایسین را مستقیماً از طریق سوزن وارد پوست می‌کند. از آنجا که دارو مستقیماً به سمت عفونت می‌رود و بیشتر به جای ورود به جریان خون در آنجا می‌ماند، دوز کمتری از دارو برای این کار مورد نیاز است که این موضوع خوب است چرا که عوارض جانبی هم بسیار کم می‌شود.
در آزمایشات آزمایشگاهی انجام شده بر روی نمونه‌های پوستی از خوک‌ها و انسان‌ها، مشخص شد که پچ میکروسوزنی در رساندن وانکومایسین به پوست موثر است و در نتیجه باعث کاهش قابل توجه باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین می‌شود.
برچسب ها: عفونت‌ پوستی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها