به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۷۱۵۷۰

قبل از واکسن تست کرونا بدهیم؟

قبل از واکسن تست کرونا بدهیم؟
گروه جامعه: معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: پیش از تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از کسی ارائه تست کرونا درخواست نمی‌شود.سیدمهدی صداقت در خصوص موضوعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه "افراد قبل از تزریق واکسن کرونا حتماً باید تست داده و از سلامت خود مطمئن شوند زیرا اگر کرونا داشته باشند، بیماری آنها تشدید می‌شود" به ایسنا گفت: به افرادی که بیماری کرونا در آنها فعال بوده و دارای علائم هستند توصیه می‌شود در زمان دیگری واکسن تزریق کنند؛ در افراد بی علامت داشتن این حساسیت ضرورتی ندارد.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر ارائه تست کرونا به‌منظور سالم بودن افراد از نظر بیماری کرونا در هیچ یک از مراکز تزریق واکسن انجام نمی‌گیرد و قطعاً در ادامه نیز به همین منوال خواهد بود زیرا منفی شدن تست کرونا، به معنای این نیست که فرد قطعاً کرونا ندارد. تست سریع کرونا غالباً در افراد دارای علامت نشان می‌دهد که فرد مبتلا به کرونا است و در افراد بی علامت جواب درستی به دست نمی‌آید. در تست‌های PCR نیز بیماری با قاطعیت در افراد بی علامت تشخیص داده نمی‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: علت توصیه به واکسن نزدن افراد دارای علامت این است که واکسن در برخی افراد باعث بروز همان علائم کرونا از قبیل تب و بدن درد می‌شود و اگر این افراد واکسن بزنند، ممکن است علائمی که از قبل در بدن آنها وجود داشته تشدید شود.
وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن به معنای وارد شدن ویروس کرونا به بدن نیست، گفت: واکسن آنتی ‌ژنی است که از سطح ویروس کنده شده و خود ویروس نیست و هدف از وارد کردن آن به بدن، تحریک سیستم ایمنی بدن و تولید آنتی‌بادی است.

صداقت بیان کرد: کسانی که دارای علائم نیستند، نسبت به این موضوعات حساسیت نداشته باشند.
معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون مرحله دوم در استان، گفت: تاکنون حدود ۸ هزار نفر معادل نیمی از افراد بالای ۸۰ سال در استان واکسن دریافت کردند.وی با اشاره به اینکه از سه روز قبل برخی گروه‌های واکسیناسیون به‌صورت سیار در روستاها حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: روزه گرفتن افراد در ماه رمضان یکی از دلایل مهمی بوده که هنوز واکسیناسیون این گروه سنی به اتمام نرسیده و تلاش داریم بعد از ماه مبارک رمضان، با سرعت واکسیناسیون این گروه سنی را به اتمام برسانیم.

صداقت از افزایش مراکز تزریق واکسن در سطح استان خبرداد و گفت: از هفته آینده واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود. از دو هفته دیگر نیز نوبت دوم واکسن برخی از افراد بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود که باید با افزایش مراکز واکسیناسیون، آمادگی مراجعه افراد بیشتر را داشته باشیم. این کار در حال انجام است.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها