به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۷۱۵۸۰

ایده های جذاب برای طراحی ورودی و نمای ساختمان

گروه کسب و کار:


طراحی ورودی اولین و بیشترین تاثیر را بر برداشت افراد داخل ساختمان دارد. در ادامه خانه معمار ایده های جذابی برای ورودی ساختمان که شامل بیرون ساختمان و فضای داخلی ساختمان می شود ارائه کرده که با استفاده از آنها می توانید حس زیبایی و دعوت کنندگی بیشتری را به ساختمان خود ببخشید.

طراحی ورودی ساختمان شامل چه بخش هایی می شود؟
شاید بتوان طراحی وردی را به سه بخش تفکیک کرد بخش اول فضای بیرونی ساختمان و قبل از ورود به خانه است. بخش دوم شامل ورودی حیاط بخصوص در ساختمان های ویلایی است و سوم بخش داخل ساختمان و پس از درب ورودی است .درب ورودی ، نمای ساختمان و در و پنجره ساختمان جزء المان های بیرونی هستند و مخاطب قبل از ورود به فضای داخلی ساختمان با آنها مواجه است. انتخاب مناسب و طراحی درست این المانها می تواند تاثیر زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد.

درب ورودی و تاثیر آن در طراحی ساختمان
اولین بخش که ببینده حتی قبل از ورود هم می تواند آن را مشاهده کند درب ورودی است .این بخش بخصوص در ساختمان های ویلایی اولین المانی است که مخاطب با آن روبرو می شود. بهتر است بدانید. در واقع با یک طراحی دلنشین درب وودی می توان زیبایی ورودی ساختمان را دو چندان کرد. رنگ درب ورودی را نیز باید به صورت اصولی و خلاقانه انتخاب کنید. در واقع با یک رنگ آمیزی زیبا می توان طراحی متفاوت و ماهرانه ای را در طراحی ساختمان خود ایجاد کرد.  

نمای ساختمان مهمترین المان که در منظر دیده مخاطب است
طراحی نمای ساختمان تاثیر به سزایی بر برداشت و تلقی افراد از کیفیت و زیبایی داخلی ساختمان دارد. در پروژه  های ساختمان های ویلایی نما نمود بیشتری پیدا می کند چرا که با استفاده از المان هایی که در کنار نما طراحی می شود می توان فضایی فوق العاده، در حیاط ساختمان هم ایجاد کنیم. مثل انواع پله ها ویلایی و بالکس های زیبا برای ایجاد فضای سبز.



درب و پنجره ساختمان
یکی از المان های نما، درب و پنجره ساختمان است.هر چند این المان ها شکاف کوچکی در نما محسوب می شود اما تاثیر زیادی در زیبای نما و همچنین ورودی ساختمان دارد. حتما در انتخاب درب و پنجره متناسب با ساختمان خود نهایت دقت را داشته باشید تا زیبایی ورودی ساختمان شما دو چندان شود.

طراحی ورودی بخش داخلی ساختمان
بخش سوم طراحی ورودی مربوط به تعریف و تفکیک فضای داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است. طراحی این بخش از خانه این قدرت را دارد که نگاه مهمان و مخاطب را نسبت به دکوراسیون داخلی شما تغییر دهد.برخی از لوازم دکوری و کاربری مثل جا کفشی و رخت آویز به طور معمول در طراحی ورودی در نظر گرفته می شود اما ما می خواهیم با ایده های خاص و زیبا حس دعوت کنندگی بیشتری به فضا بخشیده و زیبایی بصری بیشتری ایجاد کنیم.
 با دانستن چند نکته و رعایت کردن آن ها به صورت اصولی می توانید فضایی بی نظیر و متفاوت را در ورودی ساختمان خود به وجود آورید. بد نیست با برخی از این ایده ها آشنا شوید.

آشنایی با چندین ایده جذاب جهت طراحی ورودی ساختمان
در ادامه به نورپردازی صحیح و اصولی، استفاده از اِلمان های طبیعت، استفاده از عنصر آب در طراحی ورودی ساختمان، انتخاب مصالح اولیه مناسب، استفاده از جذابیت های معماری، استفاده از آینه ها، ایجاد فضایی جزیره مانند، استفاده از طراحی مینیمال و انتخاب درب ورودی مناسب می پردازیم این ایده ها به تناسب می تواند علاوه بر فضای داخی ساختمان برای طراحی بیرونی فضای ساختمان نیز کاربرد داشته باشد.



استفاده از نورپردازی صحیح و اصولی
با استفاده از یک نورپردازی اصولی و درست به راحتی می توانید فضایی زیبا و متفاوت را در ورودی ساختمان خود خلق کنید. در صورتی که ورودی ساختمان شما فاقد نور باشد، نورپردازی به نوعی باعث دلچسب ‌تر شدن فضا خواهد شد. جهت زیبا شدن درب ورودی بهتر است از چراغ ها و تجهیزات نورپردازی در زاویه پایین استفاده کنید. امروزه می توان از تجهیزات مختلفی همچون چراغ های هالوژن، سیستم روشنایی ال ای دی، چراغ دیواری دکوراتیو و سیستم روشنایی غیر مستقیم برای یک نورپردازی مدرن استفاده کرد.

استفاده از اِلمان های طبیعت
از دیگر ایده های زیبا و جذاب جهت طراحی ورودی ساختمان، استفاده از المان های طبیعت است. برای این کار می توانید از یک طرح گل و گلدان های آویزان بر روی دیوار استفاده کنید.از این المان طبیعت در هر سه بخش خارج از ساختمان داخل و پس از درب ورودی و در طراحی داخلی ساختمان می توان بهره گرفت. استفاده از گل و گیاه در ورودی علاوه بر زیبایی، حس دعوت کنندگی را به بینده القا می کند.
در طراحی داخلی ساختمان استفاده از گل و گیاه در کنار یک کاناپه در ورودی ، می تواند یک ایده جذاب و هنرمندانه باشد. همچنین برای زیبا تر شدن این فضا می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ و گل دار نیز استفاده کنید. استفاده از یک فضای سبز تاثیر بسیار زیادی در زیبایی این قسمت از خانه دارد. در واقع استفاده از گیاهان طبیعی باعث ایجاد حس آرامش و زندگی در ساکنان و مهمانان ساختمان خواهد شد.

استفاده از عنصر آب در طراحی ورودی ساختمان
بهتر است بدانید استفاده از عنصر آب دارای تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ورودی ساختمان است. در واقع این عنصر از یک طرف صدای بسیار دلنشین و آرامش بخشی را فضا ایجاد می کند و از طرف دیگر زیبایی بصری بی نظیری را خلق خواهد کرد. برای جلوه زیبای آب می توان از این عنصر همراه با یک نورپردازی زیبا و اصولی استفاده کرد. همچنین قرار دادن تخته های مسیر عبوری به سمت درب ساختمان از دیگر ایده های جذاب و خلاقانه محسوب می شود.

انتخاب مصالح اولیه مناسب و کاربردی
یکی از ایده های جذاب جهت طراحی ورودی ساختمان، ترکیب کردن مصالح اولیه با یکدیگر است. لازم به ذکر است که امروزه جهت طراحی ساختمان از مواد کامپوزیتی، سازه های فولادی، انواع چوب، گچ، شیشه، بتن و سیمان استفاده می شود. همچنین آجر یکی از رایج ترین مصالحی است که امروزه طراحان از آن برای طراحی نمای ساختمان استفاده می کنند.
بهتر است مصالحی که جهت طراحی نما انتخاب می کنید، در کنار زیبایی از مقاومت و استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار باشند. امروزه تولیدات جدید ساختمانی همچون چوب پلاست  به طور گسترده ای با استقبال بی نظیر طراحان مواجه شده اند. در واقع این محصول متریالی نوین جهت طراحی است که نسبت به متریال های دیگر مزایا و قابلیت های بسیاری دارد. با یک طراحی متفاوت و منحصر بفرد به راحتی می توان نمای ساختمان خود را زیبا و جذاب کرد.

استفاده از جذابیت های معماری در طراحی
 از دیگر ایده های کاربردی و جذاب استفاده از جذابیت های معماری جهت طراحی قسمت ورودی خانه است. جهت اجرای این ایده می توان تعدادی دیوار پوش چوبی در محل ورودی ساختمان نصب کرد. همچنین می توانید از یکسری قاب های تزئینی و تعدادی شلف نیز برای این قسمت استفاده کنید.

استفاده از آینه ها در ورودی ساختمان
 از دیگر ایده های جذاب و زیبا، استفاده از یک آینه در ابعاد بزرگ در محل ورودی ساختمان است. استفاده از این ایده در طراحی ورودی ساختمان به نوعی باعث بزرگ تر نشان دادن فضای ورودی ساختمان می شود. همچنین این آینه ها علاوه بر زیبایی فضا، موجب ایجاد عمق در ورودی خانه خواهند شد.
 استفاده از نورپردازی در کنار این آینه ها از دیگر ایده های خلاقانه جهت طراحی ورودی ساختمان به شمار می آید. برای اینکه فضای شما پهن تر و عریض تر به نظر برسد، می توانید دو آینه را روی دو دیوار مقابل هم نصب کنید. همچنین در صورتی که ورودی ساختمان شما تاریک است، بهتر است آینه ها را در جایی قرار دهید که نور طبیعی به آن بتابد.

ایجاد فضایی جزیره مانند
 با استفاده از یک میز دایره ای در قسمت میانی ورودی خانه به راحتی می توان فضایی جزیره مانند در آن ایجاد کرد. با استفاده از این ایده جذاب می توانید نمایی بسیار لوکس و زیبا را در فضای مورد نظر به وجود بیاورید. همچنین می توانید با قرار دادن یک گلدان بزرگ گل بر روی این میز نمای زیبا و منحصر بفردی را ایجاد کنید.

استفاده از طراحی مینیمال
 استفاده از یک کاغذ دیواری ساده و تک رنگ، بهترین گزینه برای یک طراحی مینیمال و ساده به شمار می آید. به کارگیری طیف رنگ های تیره بهترین انتخاب برای کسانی است که تمایل به استفاده از کاغذ دیواری ساده و تک رنگ دارند. همچنین برای زیباتر کردن فضا می توانید از المان های دیگر در کنار این کاغذ دیواری ها استفاده کنید.

توجه به دیوارها در فضای ورودی ساختمان
اگر فضای ورودی شما کوچک است و یا در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید که فضای ورودی زیادی برای قرار دادن المان ها و اکسسوری ها ندارید بهترین گزینه دیوارهاست. می توانید روی دیوارها کارکنید. قرار دادن آینه برروی دیوار و استفاده از رنگهای روشن و الگوهای افقی فضای شما را بزرگتر نشان می دهد.
خانه معمار یک سایت تخصصی در زمینه طراحی نقشه ساختمان ، طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. جهت ارتباط مستقیم با ما می توانید با شماره 91014525-021 تماس حاصل فرمائید.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها