کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حق مسکن کارگران ۱۵۰ هزار تومان بیشتر شد

22 ارديبهشت 1400 ساعت 17:25


گروه اقتصادی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حق مسکن ‌کارگران در هیات وزیران خبر داد. بر این اساس افزایش مبلغ حق مسکن از فروردین ۱۴۰۰ در فیش حقوقی کارگران لحاظ و معوقات آن به کارگران پرداخت خواهد شد.به گزارش ایسنا،  شورای عالی کار در دویست و نود و هفتمین نشست خود در اسفند سال ۱۳۹۹ با تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران موافقت کرد و مبلغ آن را از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان افزایش داد؛ بر همین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن موافقت با مصوبه شورای عالی کار، متن پیشنهادی مربوط را برای اجرا از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ با قید فوریت به هیات دولت ارائه کرد.
 

ارسال پیشنهاد افزایش حق مسکن به هیات دولت، به دنبال تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۰ در شورای عالی کار صورت گرفت.مطابق ماده ۲ اصلاحی قانون طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری، حق مسکن برای کارگران مشمول قانون کار، سالیانه توسط شورای عالی کار، تعیین و در هیات وزیران تصویب می شود.

حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران به شمار می رود که جهت اجرا باید به تصویب هیات وزیران برسد که با توجه به اعلام امروز وزیر کار، پیشنهاد افزایش حق مسکن ‌کارگران از تصویب هیات وزیران گذشت.
به گزارش ایسنا، پیش از این مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران ۳۰۰ هزار تومان بود که با تصویب هیات وزیران به ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

با توجه به تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران،  افزایش حق مسکن از فروردین ماه امسال در فیش حقوقی کارگران مشمول قانون کار لحاظ و معوقات آن به کارگران پرداخت خوهد شد.


کد مطلب: 271677

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271677/حق-مسکن-کارگران-۱۵۰-هزار-تومان-بیشتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir