به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۲۷۱۶۸۶

فروش فراتر از انتظار جمجمه!

فروش فراتر از انتظار جمجمه!
گروه فرهنگی: تابلو نقاشی جمجمه که توسط «ژان میشل باسکیا» خلق شده است در یک حراجی به قیمت چشمگیر و فراتر از انتظار فروخته شد.تابلو نقاشی «در این مورد» اثر «ژان میشل باسکیا» هنرمند آمریکایی در حراجی کریستیز واقع در نیویورک به قیمت ۹۳.۱ میلیون دلار فروخته شد تا به دومین اثر گران این هنرمند تبدیل شود.
 
پیش از این ارزش تقریبی این تابلو نقاشی که در سال ۱۹۸۳ خلق شده است و یک جمجمه در زمینه قرمز را به تصویر می‌کشد حدود ۵۰ میلیون دلار برآورد شده بود.این تابلو نقاشی دو عنصر غالب در آثار «باسکیا» را دربرگرفته است: آناتومی و شخصیت‌های آمریکایی ـ آفریقایی.
 
با توجه به اینکه همین تابلو نقاشی در سال ۲۰۰۲ فقط به قیمت ۹۹۹۵۰۰ دلار فروخته شده بود می‌توان دریافت که محبوبیت «باسکیا» در جهان هنر افزایش یافته است.تابلو نقاشی بدون عنوانی از این هنرمند که در آن نیز یک جمجمه به تصویر کشیده شده است و در سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز به قیمت ۱۱۰.۵ میلیون دلار فروخته شده است به عنوان گرانترین اثر هنری «باسکیا» شناخته می‌شود. 
 
در مجموع، نقاشان آمریکایی ـ آفریقایی مدت‌ها توسط موزه‌ها و مجموعه‌داران نادیده گرفته شده‌اند. اما در سال‌های اخیر بازار هنر آثار بسیاری از هنرمند این گروه را مورد بازبینی قرار داده است.
برچسب ها: تابلو نقاشی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها