به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۲۷۱۷۰۶

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی‌های تهران

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی‌های تهران
گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی تهران گفت:۷ نفر از اعضای باند شامل سارقان مسلح طلافروشی و مالخران در باقر شهر بازداشت شدند.سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: مردادماه سال گذشته خبری مبنی بر یک سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در باقرشهر به آگاهی تهران بزرگ ارسال شد. بررسی‌های اولیه نشان داد یک باند ۴ نفره سارقان مسلح به یک طلافروشی در باقرشهر ورود پیدا کردند و قصد سرقت مسلحانه طلاجات را داشتند، اما موفق به این کار نشده بودند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت‌هایی به ویژه پلیس آگاهی تهران بزرگ بر روی این پرونده‌ها دارد، به سرعت همکاران اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در موقعیت حاضر شدند. سرنخ‌هایی پیدا شد، اما متاسفانه نفرات این باند کاملا صورت‌های خود را پوشانده بودند، پیرو پیگیری‌هایی که در ارتباط با سرقت‌های مشابه انجام شده توسط این باند در اطراف تهران صورت گرفت، به این جمع‌بندی رسیدیم که این باند به شکل مشابه، مسلحانه و بسیار خشن با استفاده از سلاح گرم در غرب استان تهران (اسلامشهر، بهارستان و ملارد) ۳ فقره سرقت مسلحانه طلافروشی را به صورت موفق انجام داده‌اند و متأسفانه تصاویر این اقدامات مجرمانه در فضای مجازی پخش شده و تأثیر بسیار بدی در احساس امنیت مردم گذاشته بود.
 
لطفی عنوان کرد: این باند خود را آماده کرده بودند که سرقت مسلحانه دیگری را در یکی از شهر‌های کشور انجام دهند که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، در یک اقدام پیش‌دستانه یک نفر از اعضای این باند را همراه با مقدار قابل توجهی سلاح بازداشت کردیم.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متعاقباً سایر اعضای باند که متوجه رهگیری توسط پلیس شده بودند، به مخفیگاه‌های خود رفتند، اما در ادامه روند پیگیری و رهگیری مناسب توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدیم سایر نفرات را نیز در عملیات‌های مختلف و با شجاعت کامل مأموران آگاهی بازداشت کنیم. ۷ نفر از اعضای این باند شامل سارقان مسلح و مالخران هستند بازداشت شدند و پیگیر هستیم که روند پرونده را کامل کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای این باند تاکنون به ۴ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده و اذعان داشتند که بیش از ۲۰ کیلو طلا را سرقت کرده بودند، متذکر شد: اعضای این باند بخشی از طلا‌ها را به فروش رسانده بودند که در حال پیگیری هستیم. مقدار زیادی سلاح، مهمات جنگی، فشنگ، پلاک‌های جعلی و خودرو‌های مسروقه از این افراد کشف شده است.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: بخشی از این افراد سوابق متعددی را در رابطه با سرقت و اقدامات خشن دارند که هم اکنون در اختیار پلیس آگاهی هستند و با جدیت روند رسیدگی به پرونده را انجام می‌دهیم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها