کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مواد غذایی قلیایی باعث نابودی کرونا می‌شود

22 ارديبهشت 1400 ساعت 18:50


گروه علمی: دانشمندان آمریکایی به سوالات مطرح شده درباره ارتباط میان مصرف مواد غذایی قلیایی و نابودی کووید ۱۹ پاسخ دادند.میزان اسیدی یا قلیایی بودن مواد غذایی را با پی اچ (PH) نشان می‌دهند. در روند فرآیند هضم غذا، اسید معده باعث شکسته شدن مواد غذایی شده و پی اچ معده را در سطح ۲ تا ۳.۵ تنظیم می‌کند.
 

با این حال، زمانی که فرد مواد غذایی که دارای ماهیت اسیدی بالایی هستند، مصرف می‌کند این امر باعث ایجاد احساس ناخوشی شده و سطح اسید در بدن افزایش می‌یابد و در نتیجه مشکلات گوارشی مانند رفلکس اسید معده بروز می‌کند.شایعاتی در میان مردم رواج یافته که مدعی هستند مصرف مواد غذایی قلیایی می‌تواند باعث کشته شدن ویروس کرونا در بدن شود. این شایعات شامل این سخن است که سطح پی اچ کووید ۱۹ بین ۵.۵ تا ۸.۵ است و به منظور خلاصی از ویروس افراد باید غذا‌های قلیایی مصرف کنند.

دانشمندان در پاسخ به چنین شایعاتی می‌گویند این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. متخصصان دانشگاه کالیفرنیا تاکید دارند در واقع ویروس به خودی خود هیچ خاصیت اسیدی یا قلیایی ندارد. حقیقت این است که مقیاس پی اچ تنها در مواد محلول در آب کاربرد دارد و ویروس‌ها در این رده دسته بندی نمی‌شوند.

همچنین غیرممکن است که یک رژیم غذایی بتواند باعث تغییر سطح پی اچ سلول‌های خونی و یا بافت‌ها شود. واقعیت این است که بدن به طور طبیعی اقدام به تنظیم اسیدی یا قلیایی بودن بدن می‌کند و این موضوع را فرد نمی‌تواند با انتخاب مواد غذایی مختلف تغییر دهد.

اگرچه رژیم غذایی قلیایی تاثیری در مبارزه با ویروس کرونا ندارد، اما مصرف این غذا‌ها به بدن برای مقابله با مواد غذایی اسیدی و رفلاکس معده کمک می‌کند. همچنین مصرف مواد غذایی قلیایی کارکرد مواد مغذی دیگر را بهبود بخشیده و سطح اسیدی دستگاه گوارش را تحت کنترل نگه‌می‌دارد.از مواد غذایی قلیایی که می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید می‌توان به لیمو، آووکادو، کرفس، اسفناج، سیر، خیار، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، و موز اشاره کرد. بهتر است برای جلوگیری از مشکلات گوارشی از زیاده روی در مصرف مواد غذایی اسیدی خودداری کرد.


کد مطلب: 271714

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271714/مواد-غذایی-قلیایی-باعث-نابودی-کرونا-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir