به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۲۷۱۷۱۹

دارویی که مقاومت در برابر آنتی بیوتیک را از بین می برد

دارویی که مقاومت در برابر آنتی بیوتیک را از بین می برد
گروه علمی: محققان برای اولین بار دارویی تولید کرده اند که می‌تواند با تحریک مولکول‌های سمی باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها، آنها را از بین ببرد.باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها موسوم به سوپرباگ ها موجب نگرانی جدی پزشکان شده‌اند؛ زیرا نابودی آنها با داروهای موجود غیرممکن شده است. پیش بینی می‌شود در صورت عدم حل این مشکل تا سال ۲۰۵۰ شاهد مرگ روزانه ۱۰ میلیون نفر به همین دلیل باشیم.
 
پژوهشگران دانشگاه جرجیا برای حل این مشکل به استفاده از مولکول‌های سمی خود سوپرباگ ها متوسل شده‌اند و بدین منظور دارویی ویژه ابداع کرده‌اند. این مولکول‌ها که کاردیولیپین نام دارند در صورت نابودی و عدم تکثیر باعث از بین رفتن سوپرباگ های خطرناک و بیماری زایی مانند E. coli می‌شوند.داروی تولید شده برای نابودی کاردیولیپین کاری می‌کند که سم این مولکول از داخل سوپرباگ ها به سطح آنها منتقل نشود. در عوض این سطح در درون سوپرباگ پخش شده و خود آن را از بین می‌برد.

در صورت مقاومت سوپرباگ ها هم غشای محافظ آنها در جریان این فرایند تا حدی تضعیف می‌شود که با استفاده از آنتی بیوتیک های عادی قابل نابودی است. انتظار می‌رود با تکمیل مطالعات در این زمینه امکان تولید انبوه داروی مذکور در آینده نه چندان دور فراهم شود.
برچسب ها: آنتی بیوتیک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها