به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۷۱۷۳

وزارتخارجه هیئت‌نظارت بر مذاکرات را نپذیرفت

گروه سياسي: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: هیئت نظارت در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از سوی ما مشخص شد که وزارتخارجه آن را نپذیرفت.
وزارتخارجه هیئت‌نظارت بر مذاکرات را نپذیرفت
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست همایش ملی پژوهش در قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آقای رئیس‌جمهور در نشست استانداران شرکت خواهد کرد، گفت:‌ امیدوارم شرکت کند. وی درباره هیئت نظارت کننده در تیم مذاکره‌کننده نیز خاطرنشان کرد: هیئت نظارت در تیم مذاکره کننده از سوی ما مشخص شد که وزارت خارجه آن را قبول نکرد. اولین بار هفته پیش از سوی اسماعیل کوثری نماینده مجلس اعلام شد که «با توجه به نتایج قبلی که در مرحله اول توافقات ژنو داشتیم، مقرر شد که تیم مسئولان(ناظر بر مذاکره کنندگان هسته‌ای) با اضافه شدن 2 نفر دیگر جزء به جزء مسائل را برای تیم مذاکره‌کننده تعیین کنند.»

اعلام این موضوع با واکنش هایی روبه رو شد. پس از آن ابراهیم آقامحمدی دیگر نماینده مجلس در این باره اظهار کرد که تیم یاد شده ارتباطی با مجلس و کمیسیون امنیت ملی ندارد. وی خاطر نشان کرد که اعضای این تیم، 4 یا 5 نفر هستند که تیم هسته‌ای کشورمان مذاکرات را با نظارت آنها دنبال می‌کند. روزنامه‌ها از زبان وی نقل کردند که قرار نبوده است خبر وجود چنین تیمی در شورای عالی امنیت ملی افشا شود.

تا اینکه نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اصل ماجرا را اعلام کرد. وی گفت: «پیش از این کمیسیون امنیت ملی نامه ای به دولت ارسال کرده بود و تقاضا کرده بود که مثل بقیه شوراهای تصمیم گیری ، مانند شورای توسعه استان​ها و یا شورای پول و اعتبار که مجلس شورای اسلامی در آن ها نماینده ناظر دارد، در تیم مذاکره کننده هسته​ای نیز نماینده ناظر داشته باشد تا مجلس هم در کلیات و هم در جزئیات مذاکرات قرار بگیرد. تا اینگونه نباشد که تیم مذاکره کننده مذاکره کنند ولی نمایندگان بگویند که ما چیزی از مذاکرات نمی دانیم. این نامه ارسال شد ولی پاسخی دریافت نشد.»

۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۳:۴۱
مجلس نباید درکارقوه مجریه دخالت کند. (195893)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۶:۱۸
میگن یکی رفت ساندویچ بخره گفت با نون اضافه چقدر میشه گفت نون اضافش مفتی است .اون هم گفت پس فقط نون اضافه را که مفت است بده و ساندویچ نمیخوام.حالا ما اگر قرار است دو نفر بگن چه کار کنند پس همان دو نفر برن مذاکره چرا دیگه این همه آدم بره و نظر آنها را بگویند؟ (195944)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۳:۵۸
هیئت نظارت دیگه چه صیغه ایه؟ بابا بزارن دکتر ظریف کارشو بکنه بخدا هم ما به ایشون اعتماد داریم هم ایشون دلسوز ما هستن این مجلس دیگه شورشو در آورده (195900)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۵:۰۷
آقای آشنا چه کاره‌اند که بخواهند هیئت نظارت بر مذاکرات تعیین کنند؟!! آقای روحانی در انتخاب مشاورانشان دقت بیشتری فرمایند. (195918)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۵:۳۶
این موضوع دخالت در کار قوه مجریه میباشد
واصل تفکیک قوت را زیر سوال میبرد (195930)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۵:۴۵
محلسی که نمی تونه ازعضو خودش دفاع کنه ،می خواد از منافع ملی حمایت کنه؟؟؟ (195936)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۵:۴۸
آره واقعا همچین تیمی لازمه . مثلا همین آقای رسایی رو بزارن مسئول هیئت . عالی میشه . اینجوری تا ابد به هیچ توافق هسته ای نمی رسیم!!!! (195937)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۵:۵۲
من موندم اون زمانی که سعید مرتضوی پولهای کارگران زحمتکش این مملکت رو . . . میکرد یا جناب بابک زنجانی پول نفت مردم رو , این هیئت های محترم نظارت مجلس کجا تشریف داشتن؟؟؟ (195939)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۵:۵۹
بهترین کار ممکن را کرد (195942)
ط ل ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۶:۴۶
این پیشنهاد از طرف پایداری ها مطرح میشه تا در روند پیشرفت مذاکرات اختلال ایجاد کنن دکتر ظریف و پرزیدنت روحانی نباید به مجلسی ها کوتاه بیان (195952)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۶:۵۰
اقای روحانی باید مقا بل مجاسیا بایستد دیدن داره دکتر ظریف با بین الملل رابطه خوبی بر قرار میکنه میخوان انها هم بی نصیب نمانن به نام خودشون تموم کنن درود بر روحانی وظریف (195955)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۷:۰۸
نه که آقایون دهنشون خیلی قرصه و فقط و فقط به منافع ملی فکر می کنن و تو این
قضیه اصلا و ابدا جناحی برخورد نمی کنن (195961)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۷:۱۱
بهار نیوز آقای اشنا تکذیب کرد (195966)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۷:۵۰
با سلام
اولا اگر قرار باشه مجلس در کار قوه مجریه دخالت کند و قوه مجریه در کار مجلس ،دیگر تفکیک قوا از وجاهت قانونی خواهد افتاد.دوم اینکه به این شایبه دامن خواهد زد که تیم مذاکره کننده مورد اعتماد نمی باشد و نیاز به ناظر دارد.
تتتقریبا ده سال با همکاری همین ناظرها مذاکره بی نتیجه کردیم حالا فردی مانند اقای دکتری ظریف و همکارانش که مورد تایید ملت و دولت می باشد و لیاقت و کاردانی خود را نشان دادند با این کار جز دلسردی تیم مذاکره کنندگان ما و افشا مواردی که نباید در وایل فاش شود منجر خواهد شد .
ب. با تشکر (195979)