به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۷۱۷۳۰

رهبر سابق صرب‌ها در بریتانیا زندانی می‌شود

رهبر سابق صرب‌ها در بریتانیا زندانی می‌شود
گروه بین الملل: رادوان کاراجیچ، رهبر سابق صرب‌های بوسنی که به جرم دست داشتن در نسل‌کشی سربرنیتسا به حبس ابد محکوم شده، بقیه حکم خود تا زمان مرگ را در زندانی در بریتانیا خواهد گذراند.
وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که او از بازداشتگاه سازمان ملل در هلند به یک زندان فوق امنیتی در بریتانیا منتقل می‌شود.رادوان کاراجیچ ۷۵ ساله در سال ۲۰۱۶ در اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت هم مجرم شناخته شد.حکم ۴۰ سال حبسی که در ابتدا برای او صادر شده بود در سال ۲۰۱۹ به حبس ابد تغییر یافت.
در آن زمان دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جنایات جنگی در لاهه درخواست تجدید نظر رادوان کاراجیچ،رد کرد و حکم زندان او را به حبس ابد افزایش داد. این دادگاه گفت که حکم اولیه صادر شده برای  کاراجیچ سبک بوده است.حکم او در ارتباط با نسل‌کشی به مسئولیتش در کشتار حدود ۸ هزار مرد و پسر مسلمان در سال ۱۹۹۵ در شهر سربرنیتسا در جریان جنگ داخلی در یوگسلاوی سابق مربوط می‌شود.این فاجعه به عنوان بدترین کشتار اروپا بعد از جنگ جهانی شناخته می‌شود.دست‌کم ۱۰۰ هزار نفر در جریان جنگ بوسنی کشته شدند. بیش از ۳۰ هزار نفر از کشته‌شدگان مسلمان بودند.
این جنگ چهار ساله در ژوئیه ۱۹۹۵ با کشتار سربرنیتسا به اوج خود رسید و سرانجام با مداخله نظامی آمریکا و نیروهای ناتو به پایان رسید. کاراجیچ یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقام‌هایی است که پس از فروپاشی خونین یوگسلاوی محاکمه شد.از پرونده  کاراجیچ به عنوان مهمترین محاکمه جنایات جنگی از زمان جنگ جهانی دوم یاد شده است. دادگاه او هشت سال طول کشید.
 کاراجیچ همواره اتهام‌ها علیه خود را رد کرده و مدعی است که نیروهای تحت رهبری او هیچ یک از این جنایات را مرتکب نشده‌اند، بلکه این جنایات به دست نیروهای خودسر انجام شده است.

 
برچسب ها: بريتانيا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها