به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۲۷۱۷۵۶

برد صنعت گردشگری از واکسن کرونا

برد صنعت گردشگری از  واکسن کرونا
گروه اقتصادی:یک سال محدودیت‌های کرونایی به صنعت گردشگری خسارت زد و باعث لغو پروازها و ورشکستگی ایرلاینها شد اما پیشنهادهای اخیر درباره گذرنامه های واکسن و گردشگری واکسن می‌تواند حیات دوباره‌ای به صنعت هواپیمایی ببخشد.
 شمار گردشگران به ایالت‌های آمریکا نظیر تگزاس، لوییزیانا و آریزونا طی هفته‌های اخیر از زمانی که اعلام شد افراد غیربومی می‌توانند به طور قانونی واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند، افزایش پیدا کرده است.
اینها نخستین ایالت‌های آمریکا بودند که اعلام کردند به گردشگران اجازه می‌دهند واکسینه شوند.
از ماه مارس، ثروتمندان آمریکای لاتین به خصوص مکزیکی‌ها به دلیل نزدیکی به ایالت‌های جنوبی آمریکا به شهرهای تگزاس سفر می‌کنند تا واکسن بزنند و دیگر منتظر واکسینه شدن در کشورشان نمی‌مانند. نشریه یو اس ای تودی از اتوبوس‌هایی صحبت کرده که گردشگران را مستقیما از فرودگاه به مراکز تزریق واکسن می‌برند. بسیاری از آنها تمایل دارند دو سفر برای تزریق واکسن انجام دهند و زودتر خود را در برابر ویروس ایمن کنند.
با این حال آمریکا تنها کشوری نیست که واکسن به گردشگران عرضه می‌کند. مالدیو در آوریل اعلام کرد بزودی برای گردشگرانی که وارد این کشور می‌شوند، واکسن کووید ۱۹ فراهم خواهد کرد. این کشور با هدف رونق بخشیدن به صنعت گردشگری خود، استراتژی سه گانه سفر، واکسیناسیون و تعطیلات را اجرا می کند.
دولت رومانی هم در قلعه برن که محل زندگی دراکولا بوده است هر جمعه، شنبه و یکشنبه ماه مه به گردشگران واکسن رایگان عرضه خواهد کرد. گردشگران واکسن فایزر را دریافت می‌کنند و می‌توانند به رایگان از این قلعه بازدید کنند. در حال حاضر این امکان برای رومانیایی‌ها فراهم است.
پیش‌بینی می‌شود شمار گردشگرانی که از مرزهای بین المللی عبور می‌کنند تابستان امسال پس از پیشرفت برنامه‌های واکسیناسیون در کشورهای متعدد افزایش پیدا کند. اتحادیه اروپا هفته گذشته برنامه‌هایی را برای گشایش مرزهای خود به روی گردشگران واکسینه شده در ماههای تابستان اعلام کرد.
خبر افزایش سفرها به کمک عرضه واکسن‌ها در سراسر جهان خبر خوبی برای صنعت گردشگری و همچنین صنعت نفت و گاز است که از افت شدید سفر در سال ۲۰۲۰ به شدت آسیب دید. تقاضا برای سوخت جت و فرآورده‌های مرتبط احتمالا با تقاضا برای سفر افزایش پیدا می‌کند و به هر دو صنعت امید بخشیده است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، به نظر می‌رسد گذرنامه‌های واکسن و امکان دسترسی به واکسن با سفر به کشورهای دیگر یا مکان‌های گردشگری به معنای افزایش سفر در ماههای آینده خواهد بود و تاثیر مثبتی روی صنایع مختلف می‌گذارد.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها