به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۲۷۱۷۷۹

اعمال مقررات جدید کرونا در آلمان

اعمال مقررات جدید کرونا در آلمان
گروه بین الملل:افرادی که به‌طور کامل علیه کرونا واکسینه شده‌اند، از امروز پنجشنبه می‌توانند بدون تست منفی وارد آلمان شوند و نیازی به قرنطینه نیز ندارند. این قانون البته شامل کسانی که از مناطقی با ویروس جهش یافته کرونا می‌آیند نمی‌شود.
از روز پنج شنبه مقررات جدیدی برای مسافرانی که قصد ورود به آلمان را دارند، در سراسر این کشور اجرایی ‌شد. بر اساس این مقررات افرادی که به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده و یا این بیماری را گرفته و به طور کامل بهبود یافته‌اند، می‌توانند بدون تست منفی کرونا وارد آلمان شوند و افزون بر این نیازی به قرنطینه ندارند.این قانون البته شامل حال کسانی نمی‌شود که از مناطقی می‌آیند که ویروس‌های جهش‌یافته کرونا در آنجا شیوع یافته است.
این مقررات می‌تواند سفرهای تابستانی در داخل اروپا را راحت‌تر کند، به طور مثال والدینی که واکسینه شده‌اند مجاز هستند با کودکان واکسینه نشده خود در داخل اروپا سفر کنند.
بر اساس مصوبه جدید دولت آلمان کسانی که واکسینه نشده و از مناطقی با میزان ابتلای بالای ۵۰ مورد جدید در هفت روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر قصد ورود به آلمان را دارند، در صورتی که تست منفی داشته باشند، لازم نیست مانند قبل ۱۰ روز در قرنطینه بمانند. این تست اما باید جدید باشد.جدول مناطق پرخطر بر اساس میزان ابتلای جدید در هفت روز در وبسایت انستیتو روبرت کخ آلمان در دسترس است. مناطقی که میزان ابتلای جدید آنها در عرض هفت روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۰۰ باشد و نیز مناطقی که نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در آنها مشاهده شده جزو مناطق بسیار پرخطر دسته‌بندی می‌شوند.
مسافرانی که از مناطقی با آمار ابتلای هفت روزه ۲۰۰ نفر در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت قصد ورود به آلمان را دارند می‌توانند مدت قرنطینه را با ارائه تست منفی که حداقل پنج روز بعد از ورود به آلمان انجام شده، کوتاهتر کنند.کسانی که از مناطقی با ویروس جهش‌یافته کرونا بازگشته‌اند، همچنان باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بمانند و این زمان حتی با تست منفی نیز نمی‌تواند کوتاهتر شود.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها