به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۷۱۷۸۰

ثبت‌نام كنندگان سر سفره نظام نشسته‌اند

ثبت‌نام كنندگان سر سفره نظام نشسته‌اند
گروه سیاسی:یك عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حفظ حرمت شورای نگهبان، در واقع صیانت از حرمت نظام اسلامی است.
 سید‌ا‌حمد خاتمی  در خصوص سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پیش رو بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، انتخابات یک جشن سیاسی است که در آن مردم برای کشور خود تصمیم می‌گیرند، درحالی‌که صد‌ها سال صاحب‌خانه بودند، ولی برای تعیین سرنوشت مملکت، کاره‌ای نبودند.
خاتمی اظهار داشت: از برکات نظام جمهوری اسلامی این است که مردم در تعیین سرنوشت خود شرکت می‌کنند و این انتخابات در طول تاریخ انقلاب اسلامی، به‌عنوان نعمتی بزرگ و نشانه نظام مردم‌سالار دینی تکرار شده است.
وی درباره اهمیت حضور حداکثری تصریح کرد: شکرانه چنین نعمتی، حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است، نظام با تمام وجود، حضور حداکثری مردم را می‌طلب و زمینه آن را نیز فراهم می‌کند، حضور در انتخابات امری ضروری و جامع است و مردم بدانند هر رأی آن‌ها به معنای آری مجدد به‌نظام اسلامی و تجدید بیعت با خون شهیدان است.
عضو شورای نگهبان تأکید کرد: همچنین شکر این نعمت، انتخاب فرد اصلح است، مردم ایران اسلامی دارای بصیرت هستند و فرد اصلحی که دارای شرایط ریاست جمهوری است را انتخاب می‌کنند، چنین فردی باید ضد استکبار و ضد فساد و دلسوز مردم باشد.وی گفت: در جهت برگزاری انتخابات، شورای نگهبان، حداقل‌ها را تعیین می‌کند و تعیین سقف که همان انتخاب اصلح است، برعهده مردم بصیر و انقلابی است و به همان میزان که حضور حداکثری، اهمیت دارد مردم باید به انتخاب اصلح، بهاء بدهند. حفظ حرمت شورای نگهبان، صیانت از حرمت نظام اسلامی است، این شورا هیچ‌گاه قانون‌گذاری نکرده و نمی‌کند بلکه قانون را تفسیر کرده است، اما عده‌ای دراین‌باره به مغالطه می‌پردازند.
وی بیان کرد: افرادی که در انتخابات، ثبت‌نام می‌کنند باید بدانند که سر سفره نظام نشستند و با قانون اساسی سرکار می‌آیند و با همین قانون، انتخاب یا رد صلاحیت می‌شوند، اگر افراد قانون را قبول ندارند چرا به صحنه می‌آیند، اینکه عده‌ای بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همه افرادی که به صحنه می‌آیند باید نظام، قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت و ولایت‌فقیه را با همه وجود قبول داشته باشند و آن‌هایی که قبول ندارند شایسته کاندیدا شدن نیز نیستند.


 
برچسب ها: شورای نگهبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها