به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۷۱۷۸۹

جاستین ترودو از اتهام فساد تبرئه شد

جاستین ترودو از اتهام فساد تبرئه شد
گروه بین الملل: نهاد دیدبان تخلفات اخلاقی و حرفه‌ای کانادا گفته جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور را در جریان اتهامی که به او در ارتباط با نهاد خیریه «وی» وارد شده بود را بی‌گناه یافته است.
در جریان این رسوایی،  ترودو متهم شده بود که امتیاز بخشی از امور مربوط به آموزش کودکان در خانه را در دوران قرنطینه کرونا در حالی به انجمن غیردولتی «وی» واگذار کرده که شخصا با این انجمن رابطه داشته است.با این حال گزارش این نهاد دیدبان مسایل اخلاق حرفه‌ای تصریح کرده که بیل مورنیو، وزیر سابق اقتصاد کانادا قوائد اخلاقی را نادیده گرفته است.
 مورنیو ماه اوت گذشته استعفاء داد هر چند ارتباط میان استعفاء و این رسوایی را تکذیب کرد.
او ماه اوت گذشته و پس از افزایش فشارها برای کناره گیری از وزارت اقتصاد ناچار به استعفاء شد. این فشارها از آن هنگام شدت گرفتند که برملا شد انجمن «وی» WE بخشی از هزینه‌های شخصی او در خلال دو سفری که به همراه خانواده خود داشته را تقبل کرده است. او در جریان این سفرها به کنیا و اکواودر، به بازدید از برخی برنامه‌های انجمن وی در این کشورها رفته بود.
او بعدا ناچار شد چیزی حدود ۳۳ هزار دلار کانادا را به این انجمن بازگرداند.
با این حال، در ماه اکتبر سال گذشته کمیسر فدرال امور اخلاق-کاری کانادا، ماریو دیون گفت که بیل مورنیو را از هرگونه تخلف اخلاقی مبرا می‌داند و به این نتیجه رسیده که آنچه او انجام داده اشتباهی بدون غرض بوده است.اما دیون،  گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده بود بیل مورنیو، وزیر اقتصاد مستعفی، خودش را «چندین بار» در وضعیتی قرار داده که میان تعهدات کاری و منافع شخصی‌اش تعارض وجود داشته است.
او در این گزارش نوشته ارتباطات شخصی وزیر اقتصاد سابق با خیریه «وی» و به ویژه دوستی او با کریگ کیلبرگر، یکی از موسسان اصلی آن، موجب شده بوده که انجمن «وی» دسترسی فراوانی به دفتر وزیر اقتصاد داشته باشد.»در این گزارش گفته شده که بیل مورنیو باید به علت روابطی که با این انجمن داشته، خود را از تصمیماتی که دولت برای همکاری با این انجمن داشته، بر حذر می‌داشته است.  مورنیو پیش‌تر در این باره غذرخواهی کرده بود.ماریو دیون در این گزارش همچنین به روابطی که خانواده جاستین ترودو با انجمن خیریه «وی» دارد اشاره شده و آماده «به نظر می‌رسد» تعارضی میان این رابطه خانوادگی و تعهد کاری وجود دارد اما در عمل خلافی روی نداده است.«من قانع شدم که  ترودو برای انجمن «وی» امتیاز خاصی قائل نشده است».در واکنش به انتشار این گزارش  ترودو در دفاع از خود گفته نتیجه تحقیق موید «آن چیزی بود که ابتدا من می‌گفتم».«آنچه در مرکز این اقدام بود رساندن هر چه سریعتر حمایت‌ها به نوجوانان در میانه پاندمی (کرونا) بود».

 
برچسب ها: کانادا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها