کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خواص باورنکردنی گلاب برای زیبایی و سلامتی

24 ارديبهشت 1400 ساعت 9:50


گروه سلامت: عصاره‌ گل رز خواص و فواید بسیاری دارد که می‌تواند در درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها مؤثر باشد.گلاب را می‌توان معجزه‌ طبیعت نامید. عصاره‌ گل رز خواص و فواید بسیاری دارد که می‌تواند در درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد می‌روید و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است.
 

آرام‌بخش چشم‌های خسته
چشم‌های خسته و دردناک زیبایی شما را از بین می‌برند. گلاب حالتی تسکین‌دهنده و خنک‌کننده برای چشم‌ها ایجاد می‌کند و به آرامش چشم‌های خسته کمک می‌کند. علاوه بر این، گلاب به کاهش پف زیر چشم‌ها کمک می‌کند. همچنین ویتامین A موجود در گلاب خطر خشکی چشم‌ها را کاهش می‌دهد. مقداری پنبه را در گلاب خالص خیس کنید و آن را روی پلک‌های بسته قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. دو یا سه بار در روز این کار را تکرار کنید.
 
کاهش استرس با گلاب
رایحه آرامش‌بخش گلاب می‌تواند خلق‌وخو را بهبود ببخشد. همچنین، از ویژگی‌های ضد افسردگی و ضد اضطراب برخوردار است. مقداری گلاب را در فضای اتاق اسپری کنید. رایحه‌ آن اتاق را فرا گرفته و به بهبود خلق و خوی شما کمک می‌کند.
 
تسکین سردرد و بی‌خوابی
استفاده از گلاب یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های سردرد است. گلاب به دلیل رایحه‌ تسکین‌دهنده و ویژگی‌های خنک‌کننده می‌تواند در تسکین سریع سردرد موثر باشد.یک کمپرس سرد که در گلاب خیس خورده است را به مدت ۴۵ دقیقه روی سر خود قرار دهید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را به گلاب اضافه کرده و آن را برای کاهش درد روی شقیقه‌های خود قرار دهید. اگر دچار مشکل بی‌خوابی هستید، اندکی گلاب را روی بالش خود اسپری کنید تا به خواب بهتر کمک کند.

گلاب برای درمان مشکلات پوستی
یکی از کاربردهای مهم گلاب پاک‌سازی پوست و درمان پوست‌های خشک و حساس است. ماسک گلاب روی پوست یا استفاده از آن به عنوان پاک‌کننده‌ برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند، کمک می‌کند تا به مرور پوست آن‌ها طراوت و نشاط خود را به دست آورد.

بهترین روش برای ماسک کردن آن روی پوست آن است که پارچه‌ای نخی و تمیز را به گلاب خالص آغشته کنید و آن را برای ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. این کار بعد از هر بار حمام تاثیر درمانی بیشتری دارد. ضمن آنکه این ماده به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده به پاک‌سازی منافذ پوست کمک می‌کند و مانع بروز جوش‌های چرکی، آکنه و دانه‌های سرسیاه روی پوست می‌شود.گلاب حتی برای رفع جوش‌های بدن نیز موثر است. برای این منظور مقداری از آن را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب (موقع خواب) روی جوش‌های خود قرار دهید.گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی‌کننده و هیدراته‌کننده برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار با استفاده از یک قطره‌چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.


کد مطلب: 271809

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/271809/خواص-باورنکردنی-گلاب-زیبایی-سلامتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir