به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۷۱۸۶۲

پنج دلیل برای اینکه باید سبزیجات مصرف کنید

پنج دلیل برای اینکه باید سبزیجات مصرف کنید
گروه جامعه: یافته‌های محققان نشان می‌دهد علی رغم خواص بی نظیر سبزیجات، بسیاری از مردم به میزان کافی سبزیجات مصرف نمی‌کنند.بیشتر مردم از خواص بی نظیر مصرف سبزیجات آگاهی دارند، با این حال شمار افراد بالغی که به میزان کافی سبزیجات در طول روز مصرف می‌کنند بسیار کم است.
 
براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در ایالات متحده تنها ۹ درصد افراد بالغ به میزان کافی سبزیجات در طول روز مصرف می‌کنند. فارغ از هر دلیلی که افراد از خوردن سبزیجات امتناع می‌کنند، توصیه متخصصان تغذیه این است که به دلیل خواص بی نظیر این گروه غذایی، مصرف آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.میزان استاندارد مصرف سبزیجات در طول روز ۲ تا ۳ فنجان است. عدم مصرف سبزیجات کافی دلایل متعددی دارد. از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- عدم آگاهی نسبت به میزان مصرف سبزیجات در طول روز
۲- فرد از کودکی سبزیجات کافی مصرف نکرده و در بزرگسالی این عادت باقی مانده است.
۳- مزاج فرد به غذاهای شور، شیرین، یا پرچرب و غذاهای فرآوری شده عادت کرده است و سبزیجات برای او خوش طعم نیستند.
۴- فرد عادت به مصرف غذاهای آماده و طبخ شده پیدا کرده که فاقد سبزیجات کافی هستند.
۵- فرد به طور طبیعی مزه و طعم سبزیجات را دوست ندارد.
ممکن است فرد دلایلی دیگری به غیر از دلایل ذکر شده برای عدم مصرف سبزیجات کافی بیان کند. با این حال، باید بدانید مصرف سبزیجات خواص بی نظیر و بی شماری دارد. شاید دانستن خواص سبزیجات برخی افراد را به مصرف آن سوق دهد. از مهمترین فواید سبزیجات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- کمک به حفظ سلامت عمومی بدن
۲- کمک به حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل
۳- تامین مواد مغذی بدن
۴- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن
۵- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت، و برخی سرطان‌ها
برای مصرف کافی سبزیجات بهتر است به سبزیجاتی که مصرف می‌کنید تنوع بدهید. سبزیجات جدید پیدا کنید و از مصرف آن‌ها لذت ببرید. سبزیجات دارای طیف گسترده‌ای از طعم‌ها از تلخ تا شیرین هستند. می‌توانید سبزیجات مختلف را امتحان کرده و مناسب‌ترین آن‌ها که با ذائقه تان همخوانی دارد را انتخاب کنید.
همچنین تلاش کنید ترکیبات جدید و طرز تهیه مختلف سبزیجات را یاد بگیرید. سرخ کردن، بخارپز کردن، کباب کردن، و نیز آب پز کردن می‌تواند طعم جدیدی به سبزیجات بدهد. این کار را می‌توانید با افزودن ادویه‌های مختلف انجام دهید.
تحقیقات نشان داده است مصرف گوشت و فرآورده‌های گوشتی می‌تواند عوارض زیادی برای بدن داشته باشد. سبزیجات به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها علاوه بر کمک به حفظ سلامتی، آثار مخرب مصرف گوشت قرمز در بدن را خنثی می‌کنند. توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود یک تعادل مناسب میان سبزیجات و گوشت برقرار کنید.
برچسب ها: سبزیجات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها