به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۷۱۸۶۳

کارگردانِ «انگل»، این روزها سرش شلوغ است

کارگردانِ «انگل»، این روزها سرش شلوغ است
گروه فرهنگی: بونگ جون هو، کارگردان فیلم‌هایی چون «انگل» و «خاطرات قتل»، این روزها سرش حسابی شلوغ است و افزون بر این‌که قصد ساخت یک فیلم انیمیشن را دارد، چند فیلمنامه و پروژه سینمایی دیگر را هم در دست انجام دارد.بونگ جون هو، کارگردان سرشناس کُره‌ای که سال گذشته با فیلم «انگل» برنده اسکار بهترین فیلم شد، از ساخت یک پویانمایی با محوریت انسان‌ها و موجودات اعماق اقیانوس خبر داد.
 
وی کار روی فیلمنامه این انیمیشن را از سال ۲۰۱۸ و با همکاری یک شرکت جلوه‌های ویژه در کُره آغاز کرد که پیش‌تر در ساخت فیلم‌هایی چون «برف‌شکن» (۲۰۱۳)، «اوکجا» (۲۰۱۷) و «مادر» (۲۰۰۹) با هم همکاری کرده بودند. نگارش فیلمنامه این اثر پس از سه سال سرانجام در ماه ژانویه (دی- بهمن ۹۹) به پایان رسید.  

آن‌طور که از شواهد پیداست، بونگ سال پرکاری را پیش رو دارد؛ این کارگردان ۵۱ ساله، هم‌زمان با انیمیشن مذکور روی فیلمنامه یک فیلم انگلیسی‌زبان نیز کار می‌کند که قرار است در آمریکا و انگلیس فیلمبرداری شود.به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این فیلم احتمالا پروژه بعدی بونگ در مقام کارگردان خواهد بود. وی همچنین ساخت سریال «انگل» برای شبکه آمریکایی اچ بی او را در دستور کار خود دارد و تهیه‌کننده درام «مه دریا» (Sea Fog) درباره مهاجران غیرقانونی از چین به مقصد کره هم هست.   

دایره‌ فعالیت‌های این کارگردان پرآوازه به همین جا محدود نمی‌شود. وی ریاست هیات داوران دوره آتی جشنواره بین المللی فیلم ونیز را برعهده دارد که از ۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در جزیره لیدو برگزار خواهد شد.بونگ جون هو که به گنجاندن دغدغه‌های اجتماعی در دل درام‌های شخصی معروف است، از سال ۲۰۰۳ با فیلم جنایی «خاطرات قتل» به نماد سینمای کره تبدیل شد.

فیلم «میزبان» از او که در سال ۲۰۰۶ اکران شد، یکی از اولین فیلم‌های سینمای کُره بود که در گیشه جهانی به فروش ۱۰ میلیون دلاری رسید.فیلم علمی - تخیلی «برف شکن» به کارگردانی این فیلمساز پرآوازه و بازی کریس ایوانز، جان هرت، تیلدا سوئینتون، اد هریس و اُکتویا اسپنسر، اولین موفقیت بین‌المللی وی را رقم زد و پس از آن در سال ۲۰۱۷ فیلم اکشن - ماجراجویی «اوکجا» از او روی پرده سینماها رفت.محبوبیت و موفقیت بونگ جون هو تا جایی ادامه داشت که در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ مجله تایم نیز قرار گرفت.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها