به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۷۱۸۸۰

اسرائيل در مرز غزه تانک و نیرو مستقر کرد

اسرائيل در مرز غزه تانک و نیرو مستقر کرد
گروه بین الملل: در حالی که تجمع تانک‌ها و نیروهای اسرائیلی در مرز غزه نگرانی‌ها از احتمال حمله زمینی ارتش این کشور به این منطقه را افزایش داده است، حماس با رونمایی از موشکی که عیاش ۲۵۰ نامیده، اعلام كرد که از این نوع موشک جدید که بردی حدود ۲۵۰ کیلومتر دارد به سوی فرودگاه شهر ایلات در جنوب اسرائیل و سواحل دریای سرخ شلیک کرده است.
همچنین ارتش اسرائيل اخبار مبنی بر ورود نیروهای زمینی به خاک غزه را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها اسرائيل تانک و نیروهای بیشتری را در مرز غزه مستقر کرده و از آنجا نوار غزه را زیر آتش توپخانه خود قرار داده است.
 حملات موشکی از نوار غزه به اسرائیل و متقابلا بمباران اهدافی در غزه از سوی اسرائیل ادامه یافته است. وزارت دفاع اسرائیل  از فراخواندن ۹۰۰۰ ذخیره نیروی نظامی خبر داده است. تاکنون بیش از ۱۷۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است.
بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند که بسیاری از آنها غیرنظامی هستند. کابینه امنیتی اسرائیل تصمیم گرفته است عملیات نظامی خود را گسترش دهد. بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل از تقویت نیروهای امنیتی در شهرها خبر داده و گفته است با ناآرامی‌ها میان عرب‌های اسرائیلی‌و یهودیان برخورد می‌شود. درگیری میان این دو گروه تشدید شده است.
در داخل اسرائیل هم درگیری خشونت‌آمیز میان یهودی‌ها و عرب‌ها تشدید شده است.
زدوخورد نظامی میان اسرائیل و سازمان فلسطینی حماس رو به گسترش است و از جنگ ۲۰۱۴ نوار غزه تا کنون بی‌سابقه بوده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از هرج‌ومرج سخن گفت و اظهار داشت که این وضعیت قابل پذیرش نیست. او افزود، شهروندان اسرائیل اجازه ندارند امر حق و قضاوت را خود به دست گیرند: «هیچ چیز نمی‌تواند سرکوب یهودی‌ها توسط عرب‌ها و یا عرب‌ها توسط یهودی‌ها را توجیه کند.»
نیروی هوایی اسرائیل  ۶۰۰ مورد حمله هوایی داشته و حدود ۱۰۰۰ هدف را بمباران کرده است.
دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری، امانوئل مکرون نسبت به گسترش خشونت میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بسیار نگران است و او خواستار آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوها میان دو سوی مناقشه شده است.
تلاش دیگر کشورها برای میانجیگری
در این مناقشه چندین کشور، از جمله مصر، در نظر دارند میانجیگری کنند. مصر از هم‌اکنون در گفت‌وگو با طرفین مناقشه است. روسیه و فرانسه نیز قصد میانجیگری دارند. یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه لغو شده است.به گفته محافل دولتی مصر، یک هیأت سیاسی این کشور برای گفت‌وگو با طرفین مناقشه و برقراری آتش‌بس عازم تل‌آویو شده است. همین هیأت پیش از آن با نمایندگان سازمان افراطی حماس ملاقات کرده است.روسیه نیز در تلاش برای میانجیگری است و در نظر دارد پیش از آن با مقامات قاهره رایزنی کند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها