به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۷۱۸۸۶

ساخت کوچکترین تراشه‌ قابل تزریق جهان

ساخت کوچکترین تراشه‌ قابل تزریق جهان
گروه علمی: محققان دانشگاه میشیگان موفق به توسعه تراشه‌های کوچک، بی‌سیم و قابل تزریقی شده‌اند که این تراشه‌ها با استفاده از امواج فراصوت قابلیت نظارت بر فرایندهای بدن را دارند.محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کلمبیا در تازه‌ترین پژوهش‌های خود موفق به توسعه تراشه‌های کوچک، بی‌سیم و قابل تزریقی شده‌اند که این تراشه‌ها با استفاده از امواج فراصوت قابلیت نظارت بر فرایندهای بدن را دارند.
 
کوچک سازی مداوم الکترونیک در مورد مواردی که ممکن است در بدن خود برای نظارت و بهبود سلامت خود قرار دهیم، امکانات مهیجی را ایجاد می‌کند. مهندسان دانشگاه کلمبیا با ارائه کوچکترین سیستم تک تراشه‌ای که تاکنون ایجاد شده است، نسخه کوچکی از این فناوری را نشان داده‌اند که می‌تواند با سوزن زیر پوست برای اندازه گیری درجه حرارت داخل بدن و احتمالاً خیلی موارد بیشتر کاشته شود.

از ایمپلنت‌هایی به اندازه کفشدوزک که میزان اکسیژن را در بافت‌های عمیق بدن ردیابی می‌کنند تا حسگرهای کوچک که سیگنال‌های عصبی را در زمان واقعی کنترل می‌کنند، دانشمندان در مورد عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی کوچک اقدامات بزرگی را انجام می‌دهند. ایمپلنت توسعه یافته توسط مهندسان کلمبیا به عنوان کوچکترین سیستم تک تراشه‌ای جهان، یک مدار الکترونیکی کاملاً کاربردی با حجم کلی کمتر از ۰.۱ میلی متر مکعب است.

تراشه کوچک فقط در زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است؛ به منظور دستیابی به این هدف محققان از امواج فراصوت برای برق رسانی و ارتباط بی‌سیم با دستگاه استفاده کردند.نتایج مطالعه اخیر دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کلمبیا در مجله «Science Advances» منتشر شده است.
برچسب ها: تراشه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها