به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۷۱۸۹۲

طرح پاریس برای منع عبور خودروها

طرح پاریس برای منع عبور خودروها
گروه بین الملل: شورای شهر پاریس طرحی را برای کاهش شدید تردد خودروها در مرکز این شهر تا سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کرد.
این طرح ورود اتومبیل‌ها به چهار ناحیه مرکزی را ممنوع می کند و در عوض به دوچرخه سواران، افراد پیاده و وسایل حمل و نقل عمومی اولویت می‌دهد.شورای شهر پاریس می‌گوید که ایجاد یک منطقه کم ترافیک به شهری پاکیزه‌تر، سبزتر، آرامتر و امن تر منجر خواهد شد.در دوران همه گیری کرونا پاریس صدها کیلومتر به مسیرهای دوچرخه سواری اضافه کرده است.
اَن هیدالگو شهردار پاریس سال پیش با شعار فراهم کردن امکان دسترسی به فروشگاه‌ها، مدارس و خدمات ظرف ربع ساعت با پای پیاده یا دوچرخه از محل سکونت، دوباره در انتخابات برنده شد.
 ساکنان و کسب و کارهای این نواحی همچنان اجازه رانندگی در محله خود را خواهند داشت اما گذر سایر خودروهای شخصی ممنوع خواهد شد.مقام‌ها می‌گویند که این طرح بخشی از جنبش بازپس‌گیری فضاهای شهری اختصاص داده شده به اتومبیل ها به نفع کاربردهای جدید، پاکیزه‌تر و خوشایندتر است.نقشه پیشنهادی از باستیل در شرق تا تویلری در غرب را در بر می‌گیرد و شامل هر دو کرانه رود سن از جمله بخشی از سن ژرمن می‌شود.
دیوید بلیارد معاون شهردار پاریس گفت که این طرح از شهرهایی مثل مادرید، نانتس و رم که بخش‌هایی را فقط به رهگذران اختصاص داده‌اند الگو می‌گیرد.با این حال به گفته او هدف این طرف حذف کامل ترافیک نیست و از ساکنان دعوت کرد افکار خود در مورد این طرح را از طریق یک پرسشنامه در میان بگذارند.
او گفت: اهالی محل، افرادی که توانایی حرکت کمتری دارند، تاکسی‌ها و کسب و کارهای محلی همچنان امکان دسترسی (با اتومبیل به مرکز شهر) را دارند.

 
برچسب ها: فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها