به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۷۱۸۹۴

ابداع مکانیزمی جدید برای درمان سیروز کبدی

ابداع مکانیزمی جدید برای درمان سیروز کبدی
گروه علمی: دانشمندان ژاپنی به جای اقدام به پیوند اعضا، مکانیسم جدیدی را برای درمان سیروز کبدی ابداع کرده‌اند. محققان دانشگاه نیگاتا و دانشگاه توکیو در ژاپن توانستند مکانیسم درمانی جدیدی را برای بیماری‌های کبدی ابداع کنند که به کنترل سیروز کبدی و ایجاد بافت همبند فیبری به عنوان یک پاسخ جبرانی در مورد سیروز پیشرفته کمک می‌کند.
 
محققان در مطالعه خود بر کنترل سیروز کبدی متمرکز شده و تأکید کردند که توسعه بافت در سلول‌های کبدی تنها راه درمان بالینی سیروز پیشرفته در مرحله نهائی است. این نوع سیروز در حال حاضر جز از طریق پیوند کبد، به طور مؤثر قابل درمان نیست.دانشمندان تأکید کردند که آن‌ها در مطالعه خود بر اصلاح فیبروز و کمک به بازسازی بافت‌ها که یکی از متداول‌ترین روش‌های سلول درمانی است تمرکز داشته اند.

آن‌ها توضیح دادند: از بافت‌های بند ناف، بافت چرب و پالپ دندان می‌توان برای این منظور استفاده کرد و این کار فقط به مغز استخوان محدود نیست. این بافت‌ها در توسعه و اصلاح بافت‌های آسیب دیده در بیماران مبتلا به سیروز کبدی استفاده می‌شوند.محققان نتیجه گرفتند که CSC یا سلول‌های اصلی سرطانی، سلول‌های سیگنالینگ پزشکی هستند که به طور غیرمستقیم سیتوکین، کموکین، فاکتور‌های رشد و اگزوزوم تولید می‌کنند که برای ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده ضروری است.این مطالعه به دنبال یافتن چگونگی جایگزینی بافت آسیب دیده و عوامل موثر در تخریب آن است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها