به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۲۷۱۹۰۶

کاهش قند خون با مصرف این دانه‌های مفید

کاهش قند خون با مصرف این دانه‌های مفید
گروه جامعه:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از دانه‌های مفید برای درمان بیشتر بیماری‌ها به خصوص کاهش قند خون موثر است.نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رزیم درمانی   درباره تخم شربتی اظهار کرد: افراد باید نوشیدنی‌های مفید مانند تخم شربتی، خاک شیر و ... را جایگزین نوشابه و مایعات مضر کنند.
 
او افزود: مصرف هر قاشق غذا خوری تخم شربتی می‌تواند نیاز بدن به منیزیم را برآورده کند چرا که منیزیم یکی از مواد معدنی موثر در ساختار و متابولیسم بدن، ساختار استخوان ها، پیشگیری از خستگی و ... است.جوزدانی تصریح کرد: تخم شربتی می‌تواند ۱۵ درصد کلسیم بدن را تامین کند، اما این به موضوع به معنای آن نیست که به صورت کامل جایگزین لبنیات شود، بلکه کفایت جذب از منابع مختلف، متفاوت بوده و دریافت کلسیم از منابع لبنیاتی از همه منابع مهم‌تر است.

او با بیان اینکه تخم شربتی دارای ۱۰ درصد آهن است، تاکید کرد: آهن ۳ ظرفیتی موجود در تخم شربتی با عنوان آهن گیاهی حتی برای تامین آهن بدن کافی نبوده و نمی‌تواند منبعی برای آهن در نظر گرفته شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: تخم شربتی می‌تواند به عنوان دانه‌ای با خواص فراوان در نظر گرفته شود و برای دستیابی به آهن، منیزیم و کلسیم آن باید حتما دانه‌ها را جوید؛ در غیر اینصورت خواص آن جذب بدن نخواهد شد.

او ادامه داد: تخم شربتی دارای فیبر محلول پکتین بوده که این ماده به شدت خوب است و هر یک قاشق غذا خوری آن تقریبا ۷ گرم پکتین دارد و باعث بهبود پروبیوتیک‌ها در داخل دستگاه گوارش در روده بزرگ می‌شود که در جذب بسیاری از ریزمغذی‌ها مهم است.

جوزدانی با بیان اینکه تخم شربتی باعث احساس سیری می‌شود، تاکید کرد: روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو مطالعه‌ انجام شده که نشان می‌دهد اگر این افراد به مدت یک ماه بعد از هر وعده غذایی یک قاشق غذا خوری از تخم شربتی را با آب مصرف کنند دچار کاهش قند خون می‌شوند.

او ادامه داد: طبق یک مطالعه دیگر، پکتین موجود در تخم شربتی بعد از مصرف غذا باعث کاهش ۸ درصدی جذب کلسترل از طریق روده‌ها می شود که بسیار خوب است به شرط اینکه افراد موارد رژیم غذایی را رعایت کنند.

درمان بیماری‌ها با نوشیدن تخم شربتی
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: همچنین تخم شربتی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی_ عروقی، پیشگیری از عملکرد اکسیدان‌ها در بدن و پیشگیری از تخریب سلول‌های بدن نقش دارد و امگا ۳ گیاهی موجود در آن هم برای درمان بیماری‌ها مفید است، اما کفایت جذب امگا ۳ در بدن را نمی‌کند.

جوزدانی افزود: اگر فردی هیچ منبعی از امگا ۳ و منابع دریایی را مصرف نکند و تنها تخم شربتی را بجود تا حدودی می‌تواند امگا ۳ بدن خود را تامین کند.او ادامه داد: زیاده روی در تخم شربتی به علت اینکه حاوی مقدار زیادی فیبر است، می‌تواند باعث ایجاد نفخ شدید در معده فرد شود و ویتامین k موجود در آن با دارو‌های رقیق کننده خون تداخل دارد بنابراین افراد مصرف کننده این دارو‌ها باید در مصرف تخم شربتی میزان تعادل را رعایت کنند، اما استفاده از آن تا یک قاشق غذا خوری مشکلی را ایجاد نمی کند. 
برچسب ها: تخم شربتی قند خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها