به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۴ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۲۷۱۹۱۷

ویروس کرونا در هند همچنان در اوج

ویروس کرونا در هند همچنان در اوج
گروه جامعه: وزارت بهداشت هند اعلام کرد: تا صبح امروز (جمعه) شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور از ۲۴ میلیون نفر عبور کرد و با ثبت ۳۴۳ هزار و ۱۴۴ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴ میلیون و ۴۶ هزار و ۸۰۹ مبتلا رسید.به گزارش ایسنا، همچنین با ثبت بیش از ۴۰۰۰ مورد جدید فوتی از صبح پنج‌شنبه تاکنون، شمار کلی قربانیان این بیماری در هند به ۲۶۲ هزار و ۳۵۰ تن رسیده است.
 
کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی این کشور، پیک (اوج) بیماری را پشت سر خواهد گذاشت.بهرامر موکرجی، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان گفته است که اکثر مدل‌ها، این هفته را برای پیک بیماری پیش‌بینی کرده‌اند و کشور می‌تواند نشانه‌هایی از این روند را ببیند.

با این حال وضعیت در مناطق روستایی ایالت اوتار پرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند با بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت وخیم است.از سوی دیگر برخی اجساد در رود گنگ که از این ایالت عبور می‌کند شسته می‌شوند چراکه کوره‌های جسدسوزی ظرفیت ندارند و چوب برای سوزاندن اجساد کمیاب شده است.به گزارش یورونیوز، از سوی دیگر رسانه‌های انگلیسی اعلام کرده‌اند برخی شواهد نشان می‌دهد که گونه جهش یافته ویروس کرونا با منشا هند، مسری‌تر از گونه‌ای است که در انگلیس باعث موج دوم بیماری شد.

متخصصان "امپریال کالج لندن" از تاریخ ۱۵ آوریل تا ۳ مه سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، ۱۲۷ هزار نمونه گرفته شده در انگلیس را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و دریافتند در حالیکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با ماه مارس کاهش زیادی داشته است اما گونه‌ای که منشا آن هند است می‌تواند سریعتر از نوع انگلیسی منتقل شود.با وجود اینکه هند بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان است اما به دلیل تقاضای زیاد، کارزار واکسیناسیون در این کشور با کندی پیش می‌رود. تاکنون ۳۸.۲ میلیون نفر از جمعیت ۱.۳۵ میلیارد نفری هندوستان به طور کامل واکسینه شده‌اند که ۲.۸ درصد کل جمعیت است.

سازمان جهانی بهداشت نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که نوع B.۱.۶۱۷ ویروس کرونا که منشا آن هند است در ۴۴ کشور شناسایی شده است.این گونه برای نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته شناسایی شد و اخیرا از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان گونه «نگران‌کننده» طبقه‌بندی شد.

از سوی دیگر در برخی از کشورهای آفریقایی مانند کنیا اعلام شده است که مانند هند در مواجهه با موج سوم بیماری کووید-۱۹ با کمبود دستگاه‌های اکسیژن مواجه شده‌اند. این در حالی است که در این کشور بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی است که اغلب درگیر گونه‌های انگلیسی و آفریقاییِ کرونا شده‌اند.
برچسب ها: ویروس کرونا هند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها