به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۱۲

هاشمی: دولت من «رفاه و عدالت» است

هاشمی: دولت من «رفاه و عدالت» است
گروه سیاسی: محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «عنوان برنامه‌های من رفاه و عدالت است» اظهار کرد: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.
محسن هاشمی رفسنجانی پس از نام نویسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: جامعه ایران در وضع دشواری قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، زندگی بخش عظیمی از مردم را مختل کرده، در حالی که همه می دانیم ایران از نیروی انسانی بسیار قوی و موقعیت‌های جغرافیایی شایانی در جهان برخوردار است و لذا باید پیشرفت و توسعه و رفاه بهتری را برای مردم ایجاد کنیم.
وی افزود: متاسفانه ملت ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرده‌اند و با تحمل این رنج و تمام فشارهایی که به آنها وارد شده، امیدهایی برای پایان این تحریم‌ها و ظلم ها ایجاد شده است، چون تحریم کنندگان به شکست فشار حداکثری اذعان کرده‌اند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم شرایط امروز ایران را با مقطعی خاص از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم در دورانی شبیه به پایان جنگ تحمیلی هستیم که البته از نظر زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید در کشور و دانش و تکنولوژی و همچنین نیروی انسانی به مراتب وضع بهتری نسبت به گذشته گذشته داریم، اما متاسفانه به لحاظ سرمایه‌ها و امیدهای اجتماعی و حتی آسیب‌های اجتماعی با وضع بدتری مواجه هستیم.
هاشمی ادامه داد: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی‌های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی آسیب های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌ای که آماده کرده ایم را در معرض داوری و کارشناسان و نخبگان قرار خواهیم داد، اظهار کرد: این برنامه با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و توسعه و معیشت مناسب و البته عدالت به معنای مبارزه با تبعیض و فساد است. فکر می‌کنم در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در میان مدت بتوانیم رشد اقتصادی که در کشور دچار رکود و حتی منفی شده است را جبران کنیم و به رشد مناسبی که در حق مردم ایران است برسیم.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته در این میان باید از شفافیت مناسب، رانت زدایی و مبارزه با تبعیض در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. در برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه‌ای متعادل، متوازن، جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم و انشاءالله بتوانیم برای این موضوع جایگاه درونی و بین المللی ایران را ارتقاء چشمگیری بدهیم.
هاشمی گفت: اعتقاد دارم در نهایت با توجه به شرایط امروز ایران و شرایط سختی که مردم در زندگی شان تحمل می‌کنند، رویکرد جناح‌های سیاسی و نامزدهای محترم باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضایی توأم با احترام به یکدیگر باشد و با خودداری از برخوردهای حذفی، به هم افزایی بپردازند و در نهایت در برابر مردم و اراده عمومی به صندوق‌های رای احترام بگذارند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ائتلاف اصلاح طلبان و احتمال حمایت این جناح از علی لاریجانی اظهار کرد: از ۱۴ نامزد پیشنهادی احزاب اصلاح طلب خواسته شد ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام و تائید صلاحیت نسبت به اعلام کاندیدای اصلح اقدام خواهد شد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انجام رایزنی‌هایی با اسحاق جهانگیری جهت کاندیداتوری‌ در انتخابات گفت: آقای جهانگیری از بزرگان اصلاحات هستند و تجربیات زیادی در دولت های مختلف دارند و من از ایشان مشورت گرفتم و ایشان پیشنهاد کردند که در انتخابات ثبت نام کنم.
هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره تمکین از نظر شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بر اساس قانون از نظر شورای نگهبان تمکین می کنیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره منش سیاسی اش گفت: در جناح‌های موجود در کشور جبهه هایی داریم که در آن از افراط تا تفریط وجود دارد؛ در این شرایط با توجه به وضعیتی که تا به حال داشتم یک اصلاح طلب میانه رو هستم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی گمانه زنی ها درباره حمایت اصلاحات از لاریجانی اظهار کرد: اجازه دهید من در ثبت نامم نسبت به سایر کاندیداها گمانه زنی نداشته باشم و ان شاءالله بعد از ثبت نام پس از مشخص شدن اوضاع اظهار نظر خواهم کرد.
هاشمی درباره برنامه های خود در موزه بین‌الملل خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم توسعه کشور را به رشد حداقلی ۸ درصدی برسانیم راهی نداریم که در فضای بین‌المللی مناسبت و مناسبات بین‌المللی بهتر از امروز حرکت کنیم. من منش تشنج زدایی الله هاشمی رفسنجانی در حوزه منطقه و بین‌الملل را یادآوری می‌کنم و اعلام میکنم که در این حوزه سعی من ادامه منش ایشان است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره برجام نیر گفت: برجام توانست طی ۵ سال اول دولت آقای روحانی برخی از مشکلات کشور درباره مسائل اقتصادی را حل کند و این حرکت ترامپ بود که برجام را به هم ریخت و برای کشور مشکل ایجاد کرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تجربیات کافی برای تصدی ریاست جمهوری را دارید؟ اظهار کرد: امروز ۷۵ درصد از مردم ایران در شهرها زندگی می‌کنند و تجربه من در شهرداری و شورای شهر می‌تواند برای مدیریت کشور بسیار مثبت باشد.
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها