کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رطوبت کلزا بالاست، فعلا برداشت نکنید

25 ارديبهشت 1400 ساعت 11:00


گروه جامعه: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: رطوبت کلزا بالاست و با توجه به در پیش بودن شرایط آفتابی و گرم، کلزاکاران فعلا برداشت نکنند.مجید بهادری در بازدید از مزارع کلزای استان با بیان اینکه حدود ۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان امسال زیر کشت کلزا رفته است، تصریح کرد: کارشناسان برآورد کردند از این میزان سطح ۱۱ هزار تن کلزا برداشت شود.
 

وی با بیان اینکه ارقام زودرس کلزا واجد شرایط رسیدن و برداشت از مزارع است، گفت: با توجه به شرایط متغییر جوی و بارندگی‌های چند روز گذشته، میزان رطوبت دانه‌های روغنی کلزا افزایش یافته است.بهادری افزود: رطوبت بوته‌ها و دانه‌های سیاه کلزا هم اکنون بالاست و با توجه به شرایط آفتابی و گرم، از امروز تا سه روز آینده در استان کلزاکاران در برداشت این محصول عجله نکنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۸ هزار کلزاکار در استان گفت: ۱۴ مرکز خرید تضمینی کلزا در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائم شهر، بابل، جویبار و آمل آماده دریافت کلزا از کشاورزان هستند.وی افزود: دانه روغنی کلزا در مراکز خرید تضمینی شرکت غله امسال ۱۱ هزار تومان خریداری می‌شود.

بهادری از کشاورزان مازندرانی خواست در زمان تحویل محصول، معرفی نامه جهاد کشاورزی، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند. ۶ هزار و ۷۸۱ هکتاراز زمین‌های کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافت که از این میزان ۶ هزار و ۲۹۶ هکتار در منطقه دشت و ۴۸۵ هکتار در مناطق کوهستانی و میان بند استان انجام شده است.


کد مطلب: 272018

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272018/رطوبت-کلزا-بالاست-فعلا-برداشت-نکنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir