به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۲۷۲۰۴۹

خرید کفش ورزشی مردانه، نیاز بهارۀ ورزشکاران!

گروه کسب و کار: انتخاب کفش مناسب و راحت که متناسب با استایل شما باشد و درعین حال از پاهای شما باشد، بسیار مهم است.
خرید کفش ورزشی مردانه، نیاز بهارۀ ورزشکاران!
برای این‌‌که از پیاده‌روی لذت ببرید و یا هنگامی که مشغول کاری هستید، احساس راحتی داشته باشید، کفش راحت و مناسب مهمترین چیزی است که به آن نیاز دارید. مدل‌های متفاوت و مختلف کفش‌های زنانه و مردانه، مانند کفش راحتی، مجلسی، رسمی، بوت و نیم بوت را می‌توانید متناسب با استایل خود انتخاب کنید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم راهنمایی برای خرید کفش ورزشی اسپرت مردانه به شما ارائه دهیم.

کفش ورزشی مردانه باید از بدن شما محافظت کند!
وظیفه اصلی هر مدل کفشی که تولید می‌شود، محافظت از پا در برابر ضربه‌های احتمالی است. جدا از ضربه‌هایی که به پا هنگام راه رفتن وارد می‌شود، همان‌طور که شما به زمین نیرو وارد می‌کنید، زمین نیز به کف پا نیرو وارد می‌کند که اگر این نیرو به درستی مهار نشود موجب آسیب دیدن ستون فقرات می‌شود؛ بنابراین مهم است که کفش ورزشی بتواند وزن بدن را به‌خوبی تحمل کند و فشار به ستون فقرات را به حداقل برساند.
کفش ورزشی مردانه باید اندازه شما باشد!
هنگام خرید کفش دقت کنید که حتماً کفش اندازه پای خود را خریداری کنید. هرگز کفش کوچکتر از سایز پای خود را به امید اینکه جا باز می‌کند یا کفش بزرگتر از سایز پای خود را نخرید تا به سلامت بدن خود آسیب نزنید. استفاده از کفی کفش برای آنکه کفش بزرگتر از سایز خود را بتوانید بپوشید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ با این کار نه‌تنها راحتی کفش از شما سلب می‌شود بلکه به دلیل فعالیت ورزشی که انجام می‌دهید امکان آسیب دیدن اندام‌ها بالا می‌رود.
هنگام خرید کفش حتماً هر دو لنگه‌کفش را بپوشید و کمی راه بروید تا متوجه راحتی کفش شوید. اگر انگشتان در قسمت جلوی کفش جمع شوند و به شصت پا فشار وارد شود یا پاشنه‌ی پا هنگام راه رفتن از کفش بیرون بیاید، باید سایز دیگری را امتحان کنید.



کفش ورزشی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کفش‌ها از سه قسمت، لایه زیرین، میانه و رویه تشکیل می‌شوند. لایه پایین یا زیرین کفش ورزشی انعطاف‌پذیری بالایی دارد و وجود آج مناسب در کف کفش، وظیفه راحتی و محافظت از کف پا در برابر ضربه را بر عهده دارد تا در هنگام پیاده‌روی کمترین فشار به پا وارد شود. آج کفش‌های ورزشی در شرایط متفاوت آب و هوایی به کمک شما کمک می‌کند تا راحت‌تر گام بردارید.
نکته دیگری که هنگام خرید کفش باید به آن توجه کنید، قوس کف پا است. کفشی که انتخاب می‌کنید باید متناسب قوس کف پا باشد تا از خم شدن نامناسب قوس پا و فشار وارد شدن به آن جلوگیری شود. هنگام قدم برداشتن قوس کف پا باید در حالت طبیعی و راحت خود قرار گیرد تا از وارد شدن‌ ضربه به ستون فقرات جلوگیری و همچنین از زانو‌ها محافظت کند.
تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی متناسب با فعالیت‌های خاص ورزشی، کفش‌هایی را تولید می‌کنند که ورزشکاران بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. به‌عنوان مثال کفش‌های مخصوص پیاده‌روی از لایه میانی منعطفی ساخته می‌شوند تا هنگام پیاده‌روی کمترین فشار به عضلات وارد شده و خستگی دیرتر به سراغ شما بیاید.
کفش‌ها نیاز به استراحت دارند تا بتوانند نفس بکشند!
 
تفاوتی ندارد که لایه رویه، میانی یا زیرین کفش خراب شده باشد، نتیجه همه آن‌ها آسیب دیدن بدن و به خطر افتادن سلامتی شما است؛ بنابراین ضروری است که از پوشیدن کفش‌های پاره و آسیب دیده خودداری کنید. آکادمی پزشکی ورزشی طب اطفال آمریکا زمان تعویض کفش‌ها را بین 490 تا 804 کیلومتر دویدن یا راه رفتن، پیشنهاد می‌کند.
بهتر است که در طول هفته به‌طور مداوم کفش ورزشی خود را نپوشید و به آن‌ها کمی استراحت دهید تا نفس بکشند و عمر بیشتری داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم همیشه دو جفت کفش ورزشی داشته باشید تا کفش‌ها فرصتی برای استراحت پیدا کنند. همچنین اگر به‌طور مداوم از کفش استفاده نشود، تحت تأثیر محیطی که در آن قرار می‌گیرد، به‌مرور آسیب می‌بینند. کفشی که بدون استفاده، بیرون از خانه یا در یک مکان آفتابی مدت‌ها قرار بگیرد، سرانجام خراب می‌شود.
باید دقت کنید که عمر مفید کفش‌های ورزشی درصورتی‌که مراقبت خوبی از آن‌ها صورت بگیرد، یک سال و نیم است. زیاد به پیاده‌روی می‌روید و فعالیت ورزشی شما زیاد است، ممکن است مجبور شوید هر دوماه کفش‌های خود را تعویض کنید. شاید در نگاه اول هزینه تعویض زود هنگام کفش‌ها گران باشد اما مطمئناً با تعویض زود هنگام کفش، در هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی صرفه‌جویی خواهید کرد؛ این کار هم ازنظر مالی و هم ازنظر جسمی ارزشش را دارد.



بهترین زمان برای خرید کفش چه زمانی است؟
 بهترین زمان برای خرید کفش ساعات پایانی روز است؛ زیرا پاهای شما در عصرها کمی متورم می‌شوند و این همان زمانی است که شما باید به خرید کفش مناسب خود بروید. اگر کفشی در این ساعات از روز برای پای شما کوچک نباشد و انگشتانتان در آن راحت باشد، کفش مناسب شما است و می‌توانید با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

کفش ورزشی را متناسب استایل خود انتخاب کنید!
 داشتن استایل خاص و منحصربه‌فرد همه آن چیزی است که افراد شیک‌پوش از آن پیروی می‌کنند. در هنگام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید کفش خود را با لباس‌های جذاب ورزشی خود ست کنید. انتخاب درست رنگ و مدل تیشرت و ست کردنش با یک شلوار اسلش مردانه در هنگام پیاده‌روی با همراهی کفش‌های ورزشی، استایل شما را جذاب و خاص می‌کند. اگر هم عضو تیم ورزشی هستید که انتخاب رنگ لباس بر عهده شما نیست، می‌توانید کفش ورزشی خود را متناسب با مدل و رنگ لباس خود انتخاب کنید.
برای خرید کفش مردانه بهترین راه خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. در هنگام خرید آنلاین می‌توانید با دقت به بررسی کفش‌ها بپردازید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. برای خرید جدیدترین مدل‌های کفش زنانه و مردانه می‌توانید به مرکز خرید آنلاین بانی‌مد مراجعه نمایید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها