به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۲۷۲۰۵۶

آتش در ارتفاعات باشت مجدد شعله‌ ور شد

آتش در ارتفاعات باشت مجدد شعله‌ ور شد
گروه جامعه: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات شاه بهرام این شهرستان مجدد شعله‌ ور شده است.سید حمید حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آتش‌سوزی در ارتفاعات شاه بهرام در نزدیکی کوه لار این شهرستان که ساعت 17 روز گذشته شروع شده بود و تلاش امدادگران و طبیعت دوستان مهار شده بود دوباره شعله‌ور شد.

 وی افزود: هم‌اکنون 40 نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی، اداری و طبیعت دوست در حال مهار آتش‌سوزی در این منطقه هستند، اما به دلیل وزش باد شدید عملیات مهار به سختی در حال انجام است.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت خاطرنشان کرد: این نخستین آتش‌سوزی گسترده جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در سال‌جاری است.

حسینی با اشاره به اینکه بخشی از پوشش جنگلی و مرتعی ارتفاعات منطقه شاه بهرام بر اثر این آتش سوزی دچار خسارت شده‌است تأکید کرد: مساحت عرصه‌های طبیعی آسیب‌دیده بر اثر این آتش‌سوزی پس از برآورد کارشناسی اعلام می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، دخالت عمدی و غیر عمدی انسانی دلیل وقوع بیش از 90 درصد آتش‌سوزی‌ها در این است.

با توجه به گرم شدن هوا در مناطق گرمسیری و کاهش شدید بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد و خشک شدن علوفه‌ها، هر گونه سهل‌انگاری در برافروختن آتش در مراتع و جنگل‌های این استان، می‌تواند باعث وقوع آتش‌سوزی گسترده و خسارات جبران ناپذیر شود.
برچسب ها: آتش سوزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها