به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۷۲۰۶۳

عوامل خودسر بزرگترین تهدید تروریستی در آمریکا

عوامل خودسر بزرگترین تهدید تروریستی در آمریکا
گروه بین الملل: دو سازمان امنیتی آمریکایی شامل اف.بی.آی و وزارت امنیت داخلی این کشور در یک گزارش مشترک هشدار دادند به دنبال روند افزایش پایدار موارد افراطگری داخلی، عوامل خودسر در بردارنده بزرگترین تهدید تروریستی در آمریکا هستند.
 این دو سازمان در گزارششان نوشتند: بزرگترین تهدید تروریستی که ما امروز در قبال کشور با آن مواجهیم از سمت حمله کننده‌های خودسر به افراط کشیده شده در فضای مجازی(گرگ‌های تنها) است که به دنبال حمله به اهداف نرم با سلاحهایی که دسترسی به آنها آسان است، هستند. بسیاری از این افراطگران خشونت طلب انگیزه و الهام از سمت ترکیبی از اهداف اجتماعی-سیاسی و شکایت های شخصی از اهدافشان پیدا کرده‌اند.
این گزارش کمی بعد از آن منتشر شد که وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک بولتن هشدار داد کاستن از محدودیتهای مربوط به مقابله با همه گیری کووید ۱۹ می‌تواند فرصتهای جدید برای افراطگران داخلی به منظور اجرای حملات داده در حالی که شکایتها درباره واکسن و تظاهرات مربوط به عدالت اجتماعی به انگیزه‌های ایدئولوژیکی افراطگران خشونت طلب دامن زده است.
این گزارش دریافت که سال ۲۰۱۹ نمایانگر "مرگبارترین سال" در ارتباط با حملات افراطگرایان خشونت طلب داخلی از سال ۱۹۹۵ تا کنون است، یعنی سالی که در آن بیش از ۱۶۰ نفر در بمب گذاری در شهر اوکلاهما کشته شدند.
این دو سازمان مشخصا ریسکهای مربوط به ملی گرایان سفیدپوست را برجسته ساخت؛ گروهی که طبق این گزارش به دنبال "بازی انگاشتن از جمله با استفاده از لفظ امتیاز برای شمارش تلفات حمله‌ها" با هدف انگیزه بخشیدن به حمله کننده های بالقوه هستند.
این گزارش تصریح کرد: یک سری پروپاگانداهای انتشار یافته در مجامع گفتگوی اینترنتی و اپلیکیشنهای پیام‌رسان رمز نگاری شده تم مشابهی در قبال شمارش تلفات و کشته‌های حمله‌ها در پیش گرفته‌اند که می‌تواند الهام بخش عوامل آینده حملات و سریعتر ساختن بسیج آنها و تلاش آنها برای اجرا کردن حملات هر چه بیشتر مرگبار و پیچیده باشد.
با وجود مرگبارتر شدن حوادث مربوط به تروریسم داخلی در سال ۲۰۱۹، تعداد موارد دستگیری در ارتباط با تروریسم داخلی از سال ۲۰۱۶ یک روند کاهش پایدار داشته است.
اف.بی.آی در سال مالی ۲۰۱۹ ، ۲۲۹ متهم را از این بابت دستگیر کرده در حالی که این رقم در سال مالی ۲۰۲۰ به تنها ۱۰۷ مورد رسید.
آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این گزارش چیزی را که مدتها واضح بود تایید کرد: بزرگترین تهدید تروریستی پیش روی ما از سمت حمله کننده‌های خودسری که به سلاح دسترسی آسان دارند می آید. آنها به اهداف نرم حمله می‌کنند و دارای انگیزه‌های مختلف هستند اما یک اکثریت قاطع در میان حملات چشمگیر از سمت افراطگران قائل به برتری سفید پوستان اجرا شده‌اند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها