کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متوسط سن ناوگان باری کشور به ۱۹ سال رسید

25 ارديبهشت 1400 ساعت 13:45


گروه اقتصادی: داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  با اشاره به اینکه متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور بسیار بالا است، افزود: متوسط سن باری ۱۹.۲، اتوبوس ۱۰.۷، مینی بوس ۲۴.۱ و سواری ۱۰.۲ سال است که طبق برآوردهای صورت گرفته این وضعیت سنی برای ناوگان جاده‌ای کشور به ویژه مینی بوس بسیار بالا است.

امانی توضیح داد: بسیاری از ناوگان فرسوده هستند و ما امیدوار هستیم با این وضعیت تولید و تقاضا بتوانیم تولیدات این بخش را افزایش دهیم و از این وضعیت خارج شویم. در حال حاضر ما برای خروج از فرسودگی سعی کرده‌ایم ناوگان فرسوده را از رده خارج کنیم که با این اقدامات هم میزان تولید افزایش می‌یابد و هم قدرت نقدینگی در این بخش بیشتر خواهد شد. بر این اساس سازمان راهداری اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید داخل و نوسازی کامیون‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: هم اکنون قرارداد تولید یک هزار دستگاه و قرارداد تولید ۵ هزار دستگاه و همچنین قرارداد تولید ۵۰۰ دستگاه کامیون را با شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید داخل منعقد کرده‌ایم.این مقام مسئول یادآور شد: در مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شده است. قرارداد‌ها را با تسهیلات پرداختی به صورت یارانه‌ای با شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم.

او توضیح داد: شرکت‌های حمل و نقلی برای این کامیون مبالغ را به این صورت پرداخت می‌کنند که ۸۰ درصد قیمت خودرو را با تسهیلاتی با نرخ سود ۳ درصد پرداخت می‌کنند و تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد آورده‌ها به صورت نقد است و برای رانندگان هم تسهیلات با نرخ سود ۵ تا ۹ درصد پرداخت می‌شود.

امانی بیان کرد: سعی کرده‌ایم تولید داخل را تقویت کنیم و با انعقاد قرارداد و پرداخت یارانه بخشی از نیاز حوزه حمل و نقل باری را بتوانیم تامین کنیم و در کنار آن واردات کامیون‌های اروپایی را برای رفع بخشی از نیاز‌های کمی و کیفی در دستور کار داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای کاهش سن ناوگان جاده‌ای به کار گرفته‌ایم و ما امیدوار هستیم، بتوانیم با همکاری با سایر دستگاه‌ها این مشکل کشور را رفع کنیم و شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای در کشور باشیم.


کد مطلب: 272097

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272097/متوسط-سن-ناوگان-باری-کشور-۱۹-سال-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir