کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشانه‌های رعد و برق با رنگ‌های مختلف آن

25 ارديبهشت 1400 ساعت 13:54


گروه علمی: رعد و برق یکی از پدیده‌های زیبا و جذاب طبیعت است؛ اما می‌تواند به همان نسبت نیز خطرناک و کشنده باشد. در طول حیات بشری رعد و برق موجب ضرر و زیان مالی و جانی بسیاری شده است. برخورد ابر‌های با بار‌های غیر همنام، واکنش‎های الکتریکی شدیدی به صورت نور و صدای شدید به نام صاعقه یا رعد و برق تولید می‌کند.

در ابتدا بهتر است با نشانه‌های رعد و برق آشنا شویم تا با اطلاع از آن بتوانیم واکنش  مناسبی داشته باشیم.
از مهم‌ترین نشانه‌های رعد و برق می‌توان به استشمام بوی سیر در هوا و مشاهده هاله نور آبی رنگ پیرامون اجسام فلزی یا نوک تیز اشاره کرد.

شنیدن صدای وز وز در هوا، مشاهده ابر گل کلمی شکل در آسمان و راست شدن مو‌های سر و بدن؛ می‌توانند از دیگر نشانه‌های ایجاد رعد و برق دانست.ایجاد رعد و برق نشانه‌های دیگری هم دارد که می‌توان به مواردی مانند از کار افتادن ناگهانی دستگاه‌های الکتریکی، جذب الکتریسیته در تماس دست یا بدن و سنگ‌های تیز اشاره کرد. البته در این موارد نوع خاصی از گزیدگی و برق گرفتگی ضعیف احساس می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که میزان حرارت هر نوع صاعقه را، رنگ آن بیان می‌کند. به عنوان مثال رنگ بنفش، خنک‌ترین و رنگ سرخ، از داغ‌ترین رعد و برق‌ها محسوب می‌شوند.در واقع بروز صاعقه آبی به معنی شرایط رگبار و تگرگ است و صاعقه قرمز از بارش باران خبر می‌دهد؛ همچنین صاعقه زرد نشان دهنده بروز گرد و غبار در هوا و صاعقه سفید به معنی خشکی و عدم رطوبت هوا است که مورد آخر در بیشتر مواقع با آتش سوزی در جنگل همراه می‌شود.آشنا شدن با نشانه‌های رعد و برق و میزان حرارت هر کدام می‌تواند افراد را در شناسایی و استفاده از راهکار مناسب کمک کند تا خطرات احتمالی این پدیده طبیعی را کاهش دهد.


کد مطلب: 272104

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272104/نشانه-های-رعد-برق-رنگ-های-مختلف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir