کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش محدودیت‌های سفری در دانمارک

25 ارديبهشت 1400 ساعت 16:58


گروه فرهنگی: دانمارک با بازگشایی به روی گردشگران اتحادیه اروپا محدودیت‌های سفری را کاهش داد.به گزارش ایسنا، دانمارک با کاهش محدودیت سفری به یکی دیگر از کشورهای اروپایی که ازسرگیری فعالیت حوزه گردشگری را آغاز کرده‌اند تبدیل شد.
 

اکنون دانمارک به گردشگران اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه شنگن اجازه می‌دهد با رعایت قوانینی وارد این کشور شوند.تصمیم جدید دانمارک که از چهاردهم «می» به اجرا گذاشته شد به ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن که وضعیت نارنجی و یا زرد دارند اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. پیش‌تر فقط سفرهای ضروری به دانمارک امکان‌پذیر بود.

محدودیت سفری همچنان برای گردشگران کشورهای قرمز باقی است اما درحال حاضر هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن در گروه کشورهای قرمز کرونایی قرار ندارند. پس در نتیجه، دانمارک در حال حاضر به روی گردشگران تمام کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن باز است.

با این حال مسافران پیش از پرواز باید گواهی منفی بودن نتیجه آزمایش کرونا را ارائه دهند؛ البته این قانون مسافرانی را که از کشورها و مناطق زرد سفر می‌کنند شامل نمی‌شود.مسافرانی که از کشورهای نارنجی قصد سفر به دانمارک را دارند و می‌توانند واکسینه شدن و ایمن بودن در برابر ویروس کرونا را اثبات کنند و نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه دهند، مجوز ورود به دانمارک را دارند. کسانی که این امکان را ندارند باید دست کم تا چهار روز در قرنطینه بمانند تا در نهایت نتیجه منفی آزمایش کرونای آن‌ها ثبت شود.

تا دوازدهم «می» آمار کلی مبتلایان به این ویروس در دانمارک ۲۶۲,۱۵۹ نفر و شمار کلی جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس نیز ۲,۴۹۹ مورد اعلام شده است.روند واکسیناسیون در دانمارک پس از آن‌که استفاده از واکسن آسترازنکا ممنوع شد با تاخیر همراه شد. تاکنون ۲۷.۵۲% از ساکنان دانمارک دست کم یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۶.۷۲%  نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند.


کد مطلب: 272138

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272138/کاهش-محدودیت-های-سفری-دانمارک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir